محتوا در معنای بالاتر از متن میباشد. اگرچه مقاله ها و پست‌های وب لاگ قسمت مهمی از استراتژی محتوا می باشند، البته گونه های دیگری از محتوا وجود دارا هستند که میتوانند اثر چشمگیری کلاس سئو مشهد در جذب و نگهداری مخاطبین داشته باشند.

 
کلیپ: محتوای ویدیویی یکی هیبت‌های دوستداشتنی محتوا میباشد که تخت گاز پرورش می‌نماید. ویدیوها می توانند یک ابزار قوی برای توضیح مفاهیم بغرنج، اکران محصول ها یا این که سرویس ها و تولید رابطه فردی با مشتریان باشند.
تصاویر و اینفوگرافیک: تصاویر، مخصوصاً اینفوگرافیک‌ها، می توانند داده‌ها و داده ها بغرنج را به شکلی بی آلایش و قابل فهم و شعور ترجمه نمایند.
پادکست‌ها: پادکست‌ها یک کدام از دیگر از طریق‌هایی می‌باشند که می توانید محتوای خویش را ارائه دهید. این طرز برای موضوعاتی که نیاز به دعوا بزرگ‌خیس دارا هستند، عالی میباشد.
وبینارها و عصر‌های آموزشی: این نوع محتوا به شما اذن می دهد تا علم خویش را به اشتراک بگذارید، مارک خویش را تحت عنوان یک دارای تخصص در حوزه خویش ثبت فرمائید و در عین حالا با مخاطبین خویش تعامل داشته باشید.
ابزارهای تعاملی: کوئیز‌ها، آزمایش‌ها، به حساب آوردن‌گرها و دیگر ابزارهای تعاملی منش نیکی برای ارتقاء تعامل مخاطبین با محتوای شما می باشند و به شما داده ها ارزشمندی در امر مخاطبینتان میدهند.
مهمتر از کلیه این میباشد که محتوای خویش را با نیازها، حق تقدم‌ها و کردار مخاطبین خویش تطبیق دهید. مدام با دقت به کاربر خویش فرمت محتوای خویش را گزینش نمائید، خیر برعکس.
 
به کارگیری از عکس، تصاویر متحرک، نمودار ها، اینفوگرافی و هر آنچه بتواند برای استفاده کننده دیدنی باشد و به او امداد کند تا ادراک بهتری از محتوای متنی شما، داشته باشد می‌تواند یک محتوا را کاربردی سازد و در غایت شمارا به اهدافتان مجاورت خیس سازد. یادمان باشد که مشاهده ی یک برگه، آکنده‌از منتور سئو مشهد لغت ها پی در پی، قادر است به راحتی مخاطب را خسته نماید و سبب ساز گردد تا استفاده کننده به تحقیق ادامه ندهد و از شیت ی شما بیرون خواهد شد. میدانیم که گوگل اخلاق های یوزرها در همگی تارنما ها را مد لحاظ دارااست و خروج با‌گاز مخاطب از وبسایت شما‌را به معنای نارضایتی از تارنما برداشت خواهد کرد و بدین فیض میرسد که نباید درجه ی بالایی به وب سایت شما دهد.
 
آشنایی یوزرها
 
آشنایی یوزرها
برای اینکه استراتژی صحیح راجع به seo داشته باشیم نیاز میباشد تا در صدر یوزرها خویش را بشناسم. جواب به سوال های ذیل قادر است به ما یاری دهد تا محتوایی را ساخت و ساز کنیم که گزینه پسند یوزرها ما باشد:
 
چه افرادی مخاطبان ما میباشند؟
بیشتر مخاطبان وبسایت ما در چه مقام ی سنی می باشند؟
ذوق وسلیقه یوزرها وب سایت ما چه گونه میباشد؟
آیا یوزرها تارنما نیاز به محتوای آموزشی دارا هستند؟
هدف ها یوزرها از استیناف وب سایت چیست؟
و سوالات اساسی دیگر از این قبیل
غرض از تدوین استراتژی محتوا چیست؟
شناسایی مقاصد بلند دوران و سعی چهت نیل به آنان
صرفه جویی در هزینه ها
تلف نشدن مجال
اگاهی از قدم‌بعدی
جلب رضایت موتور های کاوش
توفیق وبسایت و منفعت آور بودن وبسایت برای یک بیزنس
دقت به ماهیت وبسایت و یکپارچگی وب سایت
یکی مهم‌ترین مسائل در استراتژی ساخت و ساز محتوا این میباشد که شما بایستی ماهیت تارنما خویش را مشخص و معلوم دارید، شما نمی توانید وب سایت فروش مصالح ساختمانی داشته باشید البته شیت ای از آن را به شیوه تنظیم ی پخت اسپاگتی با سس آلفردو و شیت ی دیگر را به طرز ی تربیت فرندان و برگه ی دیگر را  به یادگرفتن نت های موسیقی تخصیص دهید. کاربری که وارد وب سایت مصالح ساختمانی می گردد خیر می‌خواهد آشپزی نماید خیر میخواهد فرزندش را تربیت نماید و خیر در ادامه فراگیری موسیقی میباشد. وی یا این که میخواهد مصالح کلاس خصوصی سئو مشهد ساختمانی بخرد یا این که قصد دارااست تا محتوایی را بخواند که مرتبط با تولید و معماری باشد. پس دریک سمت با غرض مهم تارنما خویش جنبش فرمایید و اذن ندهید که یوزرها از ورود به وب سایت شما منصرف شوند.