این الگوریتم به نزاع با تارنما‌هایی می پردازد که بک پیوند‌های جعلی و خطا منتشر یا این که خریداری می‌نمایند.  در شرایطی‌که یک اینترنت‌وبسایت مقاله جالب و قابل توجهی ندارد، سئو چیست چه دلیلی داراست که 1000 بک پیوند متفاوت از آن منتشر گردیده باشد؟ در این زمینه الگوریتم پنگوئن متوجه می گردد اینترنت‌وبسایت متبوع سوای اینکه برای ساخت و ساز محتوای جالب و اثر گذار همت کرد‌ه باشد، منتور سئو مشهد با صرف هزینه لینک و پیوند‌های زیادی را در تارنما‌های گوناگون خریده میباشد.

بعضا تارنما‌ها نیز تنها با گذاشتن پیوند صفحاتی که دربرگیرنده لغت ها کلیدی میباشند، سئو کار مشهد عملکرد می‌نمایند نماد دهند که داده ها مفیدی ارائه میدهند. درحالی که صرفا گروه‌ای از واژه و کلمه‌های کلیدی و لینک و پیوند را فهرست کرده‌اند، سوای اینکه محتوای جدیدی ایجاد کرده باشند.درین موردها پنگوئن وارد میدان می شود و تخت‌گاز با تارنما‌هایی که لینک و پیوند جعلی، شکسته و اسپم ارائه میدهند، پیکار می‌نماید.
 
الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل
مرغ مگس‌خوار با همنشینی کلمه ها و رابطه معنایی‌شان آشنا میباشد و به نیکی میداند به چه شکل در بین کلمات، ارتباط برقرار می شود. در اکثر گویش‌های جهان کلماتی وجود دارا هستند که با وجود ظواهر یکسان معانی گوناگون دارا هستند و تفاوتشان زمانی که در پاراگراف به شغل می روند، معلوم می شود. از جمله هنگامی میگوییم "شیر نادر مصرف " کلیه می دانیم که مراد شیر آب میباشد، خیر شیر بیشه یا این که شیر خوراکی. مرغ مگس خوار وظیفه داراست این تفاوت‌های معنایی را تشخیص بدهد تا گوگل مراد یوزرها را خوب متوجه خواهد شد.
هم‌اینگونه مرغ مگس خوار معانی متفاوت را به خیر و خوبی توسعه و گسترش و توسعه میدهد. با جستجوی عبارت شیر نادر مصرف، پیشنهاداتی مانند صرفه جویی در مصرف آب و شیر آب مارک... هم به شما ارائه می‌گردد که دستاورد کارایی‌های مرغ مگس‌خوار میباشد.