همه آنچه که باید از آپدیت اصلی Google در ماه مارس 2024 بدانید!
اپدیت هسته گوگل در مارچ ۲۰۲۴
گوگل بهروزرسانی قابلتوجهی را در الگوریتمها و سیاستهای جستجوی خویش برای رویارویی با محتوای هرزنامه و بیچگونگی در موتور جستجوی خویش اعلام نموده است. دوره خصوصی سئو مشهد این آپ تو دیت رسانی نسبت به آپ دیت های قبل از عدم وضوح بیشتری برخورداراست که با تغییرات انجام شده در چند هسته مهم، تکامل این سیستم ها را در طریق شناسایی محتوای اثر گذار نشانه میدهد.
با دقت به گستردگی این بروزرسانی، ممکن میباشد طی مدت rollout که انتظار می رود تا یک ماه به ارتفاع انجامد، نوسانات بیشتری نسبت به به روز های پیشین وجود داشته باشد.
در اینجا قرار میباشد جزئیات جامعی از این اپدیت به شما ارایه دهیم.
این آپ تو دیت بر روی شاخصهای اصلی ذیل تمرکز دارااست:
مقصود این بهروزرسانی کاهش 40 درصدی محتواهای بیچگونگی و اسکن در نتیجه ها کاوش میباشد.
رویارویی با صفحه ها search engine first : کاهش مرتبه صفحاتی که فقط برای گوگل و ارتقا کلیک برای وبسایت درج شدهاند.
امتیاز به محتوای people first content : ارتقا مرتبه صفحاتی که برای مخاطبین درج شده میباشد.
ارائه خطسیاقهای تازه دربرگیرنده : سوءاستفاده از محتوای انبوه، سوءاستفاده از آوازه وبسایت، سوءاستفاده از دامنه منقضی گردیده
بهبود چگونگی سکو بندی در حاصل گوگل
یکیاز هدف ها مهم بهروزرسانی اساسی هسته گوگل مارس 2024، ارتقای سیستمهای سکوبندی گوگل میباشد.
الیزابت تاکر، رئیس متاع برای کاوش در گوگل، اظهار داشت: “ما در اکنون ساخت بهبودهای الگوریتمی در سیستمهای جايگاهبندی اساسی خویش هستیم تا اعتقادوباور نتیجه ها کنیم که مفیدترین داده ها را در اینترنت ارائه می دهیم و محتوای غیراصلی را در حاصل کاوش کاهش می دهیم.”
گوگل از سال 2022 بر روی کاهش محتوای غیرمفید و غیراصلی شغل مینماید و بهروزرسانی مارس 2024 بر این عملکردها پایدار میباشد.
این بهروزرسانی سبب ساز می شود، سیستمهای درجهبندی عالی سئو کار خوب مشهد ادراک نمایند که کدام صفحه ها اینترنت مفیدتر میباشند، کدام صفحه های تجربیات کاربری بهتری داراهستند، کدام صفحه ها برای موتورهای کاوش ساخت گردیدهاند و کدام صفحه ها برای مخاطبین!
گوگل توقع دارد که ادغام این بهروزرسانی و کوششهای گذشته آن در مجموع محتوای بیچگونگی و غیراصلی را در نتیجه ها کاوش تا ۴۰ درصد کم کند.
گوگل ذکر می نماید:
“ما معتقدیم این بهروزرسانیها معیار محتوای بیچگونگی در کاوش را کاهش می دهد و ترافیک بیشتری را به تارنماهای اثرگذار و کیفیت خوب جذب مینماید. مطابق تحلیلهای ما، ما انتظار داریم که ادغام این بهروزرسانی و سعیهای گذشته ما جمعاًً محتوای بیچگونگی را در نتیجه ها کاوش تا ۴۰ درصد کم کند.”
بروزرسانی اسپم March 2024
خلال پیکربندی سکوبندی، Google درحال بهروزرسانی خطاسلوبهای اسپم خویش میباشد تا محتوای «بیچگونگی» را از نتیجه ها کاوش حذف نماید.
سوءاستفاده با ساخت و ساز محتوای انبوه
سوءاستفاده از اعتبار تارنما
سوءاستفاده از دامنه منقضیگردیده
گوگل ذکر می نماید:
“ما از امروز در ارتباط اشکال بیشتری از این رفتارهای بازنویسی مبادرت خوا هیم کرد. در حالی که سیستمهای درجهبندی ما بخش اعظمی از اشکال محتوای بیچگونگی را از جايگاهبندی بالا در کاوش دوری مینماید، این بهروزرسانیها به ما اذن می دهند تا اقدامات هدفمندتری را ذیل خطروالهای هرزنامه خویش اجرا دهیم.”
۱ . سوء به کار گیری با ایجاد محتوای انبوه
گوگل در اکنون تقویت سیاست خویش در قبال استعمال از اتوماسیونسازی برای تولیدمحتوای بیچگونگی یا این که نسخه برداری در مقیاس برای بازنویسی مرتبه بندی کاوش میباشد.
این گزینه هنگامی رخداد می افتد که در آن صفحه های متعددی با مقصود درجهبندی در نتیجه ها کاوش ساخت میگردد البته محتوای آنان فاقد هرگونه قیمت و چگونگی میباشد.
این خط متد بر روی وسعت متعددی از محتوا متمرکز میباشد که فاقد هرگونه اصالت بوده و فارق از روش ساخت و ساز آن، ارزشی برای یوزرها و مخاطبین غرض ندارد. منتور سئو مشهد گوگل ذکر می نماید: “این به ما قابلیت و امکان میدهد تا در زمینه ی گونه های بیشتری از محتوا با ارزشی معدود یا این که فارغ از ساخت در مقیاس، مانند صفحاتی که وانمود مینمایند به جستجوهای پرطرفدار جواب می دهند ولی محتوای اثر گذار ارائه نمیدهند، مبادرت کنیم.”
۲ . سوء استعمال از اعتبار وبسایت
گوگل به قضیه سوء به کار گیری از آوازه و اعتبار وب سایت می پردازد، وقتی که اینترنتوبسایتهای آیتم متکی بودن محتوای بیچگونگی و فرد ثالث را منتشر مینمایند تا از آوازه قدرتمند وبسایت صاحبخانه به کار گیری مینمایند.
گوگل نمونه ذیل را از سوء استعمال از اعتبار تارنما ارائه میدهد:
“برای مثال، یک فرد ثالث ممکن میباشد نظارت وامهای روز پرداخت را در یک تارنما آموزشی قابل متکی بودن منتشر نماید تا از مزایای مرتبهبندی وبسایت منتفع گردد. اینگونه محتوایی که سکو بالایی در کاوش داراست میتواند بازدیدکنندگانی را که ممکن میباشد انتظارات بسیار متفاوتی از محتوای یک وبسایت داشته باشند حیران یا این که گم راه نماید.”
در شرایطیکه این محتواها عمدتاً برای هدف ها سکوبندی و فارغ از پژوهش ظریف صاحب اینترنتوب سایت ایجاد گردیده باشند، فعلا Google هرزنامههایی را در لحاظ می گیرد.