نحوه استفاده از تکنیک Co-Citation در لینکسازی و تاثیر آن بر سئو
هنگامی که گوگل در سال 1998 راه و روشاندازی شد، از پیوند تحت عنوان یکیاز عامل ها مهم گزینه به کار گیری برای بررسی اعتبار یک اینترنتوب سایت کلاس سئو مشهد در هنگام مرتبهبندی به کار گرفت. البته مدیران گوگل در آن فرصت تصور نمیکردند که اینترنتمستران با استعمال از تکنیکهای متفاوت پیوندسازی، الگوریتمهای هوشمند گوگل را سردرگم نمایند. در آن مجال گوگل از طریقهای بخش اعظمی برای رویارویی با این معضل استفاده نمود به گونه ای که در یک مجال گوگل آغاز به مرتبه دادن به وب سایتهایی کرد که از بک پیوند استعمال نکرده بودند، البته مت کاتس، یکی مدیران گوگل خاطرنشان کرد کهاین تصمیم حاصل بدتری را به همپا داشته میباشد.
در سالهای اخیر گوگل تصمیم گرفته میباشد که التفات پیوندها را تا حد متعددی ذیل بیاورد. Co-Citation (لینک و پیونددهی مشترک) و Co-Occurrence (همرخدادی) دو مفهومی بودند که جایگزین تکنیکهای دیرین لینک و پیوندسازی مانند دایرکتوریها و لینک و پیوندهای پروفایلی شدند و به محبوبیت خیر و خوبی نیز رسیدند. اما این دو اصطلاح به چه معناست؟ درین نوشته ی علمی به معرفی Co-Citation و Co-Occurrence و کیفیت استعمال از آنها پرداختهایم.
Co-Citation یا این که پیونددهی مشترک چیست؟
Co-Citation بهاین مفهوم میباشد که یک سایت به دو یا این که چندین سایت دیگر با لینک و پیوند یا این که سوای لینک و پیوند اشاره کرده باشد و به جهت این خصوصیت، بخش اعظمی Co-Citation را با تیتر پیوندسازی فارغ از پیوند نیز ذکر مینمایند.
به صورت نمونه درصورتی که در اینترنتوب سایت A نوشته ی علمیای وجود داشته باشد که درین نوشتهی علمی به اینترنتتارنماهای B و C لینک و پیوند داده گردیده باشد، از نگاه گوگل اینترنتوب سایتهای B و C با هم رابطه موضوعی دارا هستند. دراین تکنیک شما به طور بی واسطه پیوندی از اینترنتوبسایت B به اینترنتوب سایت C یا این که برعکس برقرار نکردهاید، اما گوگل رابطه در میان این دو وبسایت را متوجه شدهاست. قابل ذکر میباشد که درحالتی که هر سه اینترنتتارنما A، B و C دارنده مورد و محتوای در حدود هم باشند، اقتدار این سیگنال یکسری موازی گردیده و تاثیرگذاری بیشتری بر seo وب سایت نیز خواهد داشت.
نکته مثبت این نحوه، جلوه طبیعی این منشنهاست و گوگل تصور مینماید که یوزرها یا این که وبسایتهای دیگر، به طور خودجوش این شغل را اجرا دادهاند. ولی اعتنا بدین نکته نیز بسیار ضروری میباشد که Co-Citation در کنار تاثیری که بر بهینه سازی داراست، نباید جایگزین لینک و پیوند فرنگی شود چون پیوند فرنگی بر مرتبه وب سایت اثر شگرفی میگذارد.
Co-Occurrence یا این که همرخدادی چیست؟
هنگامی که یوزرها در گوگل درپی قضیه خاصی میباشند، از لغت ها کلیدی برای سرچ به کارگیری مینمایند. بدونشک تارنماهای مختلفی وجود دارا هستند که دارنده لغت ها کلیدی یکسان و شبیهای می باشند. کلاس حضوری سئو مشهد Co-Occurrence به فراوانی و قربت عبارات کلیدی شبیه در سایتهای متعدد گفته میخواهد شد. در واقع این مشاجره به لغات کلیدی که از نگاه موضوعی به هم مربوط میباشند، اما دقیقا یکسان نیستند، اشاره دارااست. در شرایطی که یک واژه کلیدی داشته باشید که در اطراف یک پیوند فرنگی قرار گرفته باشد، گوگل سیگنالی اخذ مینماید کهاین واژه کلیدی با لینک و پیوند مربوطه، رابطه داراست.
درحالتی که تاریخچه بهروزرسانیهای الگوریتم گوگل را دنبال کنیم، میبینیم که مدتی میباشد که گوگل روی این قضیه شغل نموده است:
الگوریتم مرغ مگس خوار (Humming Bird): این الگوریتم در سال ۲۰۱۳ منتشر شد تا «برگه هایی که از نظر معنایی مطابقت و همخوانی دارا هستند عالی از صفحاتی که صرفا در یکسری کلمه و واژه مشترک میباشند، شغل نمایند» و به نظریه بعضی از متخصصان، این رخداد نقطه شروعی برای این نوع استراتژی بود.
الگوریتم رنک برین (RankBrain): این الگوریتم که در سال ۲۰۱۵ فعالسازی شد، یک سیستم یادگیری ماشینی میباشد که وظیفه آن جستجوی تشابه دربین صفحاتی میباشد که یوزرها آن را پر ارزش میدانند.
الگوریتم برت (Bert): این بهروزرسانی از اکتبر ۲۰۱۹، چیزی که گوگل آن را «مهم ترین بهروزرسانی در پنج سال اخیر» نامید، بر بضاعت و توان شعور متن و عبارات در جستجوی شما تمرکز داراست.
بعداز این الگوریتمها و اطلاعیههای گوگل بود که اینراه پیوندسازی بیشتراز پیش عنایت پیدا کرد و فی مابین متخصصان بهینه سازی اشاعه یافت.
برای استعمال باصرفهخیس، به زمینه Co-Occurrence مانند استیناف راجع به لغت ها کلیدی نگاه فرمایید و به مکان تحقیق تعداد دفعات جستجوی یک کلمه و واژه کلیدی در گوگل، به طریق جستجوی کلمات متفاوت در کنار هم یا این که متواتر اعتنا فرمائید.
کیفیت به کار گیری ازCo-Citation و Co-Occurrence در لینک و پیوندسازی فرنگی
صحت دارد کهاین دو مضمون تازه نیستند، اما اینک از این دو در استراتژیهای لینک و پیوندسازی کمتر استعمال میگردد. به جهت تاثیرگذاری این مفاهیم بر استحصال فیض مناسب، اشخاص دارای تخصص درین حوزه می بایست به درنگ یادگیری روش به کارگیری از آنها در لینک و پیوندسازی باشند.
انکر تکست از مسائل اصلی در لینک و پیوندسازی فرنگی و داخلی میباشد البته اکنون به اندازه پیشین پرطرفدار وجود ندارد. در سود به لحاظ میبرسد که در آتیای خیر چندان بدور، این مفاهیم منزلت بالاتری پیدا نمایند و الگوریتمهای گوگل برای تشخیص رابطه فی مابین وبسایتهای متفاوت، دیگر صرفا از لینک و پیوند و انکر تکست فایده نبرند.سئو کار مشهد در راهنمای ذیل، به شما علامت خواهیم اعطا کرد که چه طور از Co-Citation (کوسایتیشن) و Co-Occurrence (کواکورنس) سود ببرید.
تمرکز نکردن روی یک انکر تکست خاص
به صورت تمام، فلسفه پیدایش کواکورنس، کاهش اثر انکر تکست میباشد. از این رو عالی میباشد عوض اینکه روی باصرفهسازی یک کلمه و واژه کلیدی برای پیونددهی وقت بگذارید، بهاین تصور کنید که چطور میاقتدار از کلمه ها مفهومدار به همدم اسم مارک به طور طبیعی استعمال نمایید.
تاکید نکردن روی عبارات کلیدی خاص
امروزه متا تگ keywords قیمت گذشته خویش را از دست داده میباشد. ممکن میباشد تا الان متوجه گردیده باشید که نتیجه ها اکران داده گردیده در SERP دقیقا به عبارتی چیزی وجود ندارد که شما سرچ کردهاید، اما از حیث موضوعی دقیقا مربوط به عبارتی میباشد که سرچ کردهاید. معنی کوسایتیشن دراینجا نمود پیدا مینماید. در فیض درصورتی که درپی گزینش استراتژی ساخت محتوا و لغت ها کلیدی میباشید، خویش را سرگرم به کار گیری ظریف از لغات کلیدی نکنید. موتورهای کاوش متوجه قضیه وبسایت شما بوده و در هنگام گزینش درجه وبسایت، صرفا به کلمه و واژه کلیدی اعتنا نمینمایند. اکنون الگوریتمهای گوگل میتوانند کردار استفاده کننده را ردیابی کرده و کوکورنس را شناسایی نمایند.