بارگزاری تنبل چیست؟

برای پاسخ به این سوال می بایست یه خرده از وقت خودتان را به ما بدهید. به طبع اکنون و در دنیای امروز کلیه در پی سرعت میباشند. در لودینگ وب سایت‌ها نیز همین‌طور هست. بسیاری از افراد پیرو این میباشند که وب‌وبسایت خودشان را تا حد ممکن سریع‌تر کنند. درپی این نوشته‌ی‌علمی جمعاًَ به lazy loading خوا هیم پرداخت تا بتوانیم با به کار گیری از آن سرعت لود وب‌تارنما خودمان را بهتر کنیم پس با ما هم پا باشید.
 
لود تنبل یا lazy loading چیست
طبق آمارهای گرفته شده درین حوزه در صورتی که بارگذاری شدن وب‌وب سایت شما بیشتر از 3 ثانیه طول بکشد، کاربران وب‌وب سایت شما را شکاف می‌کنند. در‌این‌حالت‌‌ معمولا 53 درصد از کاربران خسته می شوند و تصمیم می‌گیرند که وب‌وبسایت شمارا ترک کنند وبه سراغ وب‌وبسایت دیگری بروند. آموزش سئو مشهد برای اعمال این عمل شما باید سرعت لودینگ وب‌وب سایت خودتان را تحقیق نمائید که با استفاده از ابزار Gtmetrix کاملا این عمل قابلیت و امکان‌پذیر هست. اگر‌که تا به حال با GTmetrix عمل نکرده‌اید می‌توانید از طریق پیوند زیر بیشتر با آن آشنا شوید:
 
Gtmetrix چیست؟ روش تحقیق سرعت تارنما از روی ابزار Gtmetrix
 
تکنیک Lazy Loading یا همان بارگزاری غیر همگام اصولا به روشی گفته می‌گردد که در آن استارت یک چشم‌انداز از وب‌وبسایت شما بارگذاری میشود و آن گاه تصاویر به صورت غیر همگام و جدای از محتوا لود خواهند شد. یعنی دقیقا پس از این که محتوا به کاربران نشان داده شد، تصاویر به کاربران نماد داده می شود. به کارگیری از این شیوه برای لود کردن صفحات وب بسیار مرسوم هست.
 
چرا بایستی از تکنیک لود تنبل یا Lazy Loading به کار گیری کنیم؟
همانگونه که گفته شد تکنیک Lazy Loading بسیار مرسوم می‌باشد و قادر است به شما برای ارتقاء سرعت وب سایتتان کمک کند. به کار گیری از این تکنیک می تواند مزایا مختلفی را پیرو داشته باشد که مهمترین آن‌ها عبارت‌اند از:
 
1.کاهش استعمال از پهنای باند
با توجه به قیمت پهنای باند در کشور‌ایران کاربران متفاوت عنایت بسیار زیادی را به آن میدهند. اکثری از کاربران زمانی که وارد وب‌وب سایت شما میگردند معمولا تا پایان شیت اسکرول نمی‌کنند.  منتور سئو مشهد درصورتی که از این تکنیک استفاده نکنید کلیه تصاویر صفحه برای کاربران شما لود می‌گردد در چنین حالتی فرصت بیشتری هم برای لود صفحات از کاربران گرفته می شود.
 
کمتر اشغال شدن سرور شما باعث ارتقاء سرعت سایت و همچنین کاهش هزینه‌های مربوط به پهنای باند می گردد. در چنین حالتی هزینه‌های مربوط به نگه‌داری سرور نیز کاهش پیدا می‌کند.
 
2. لود DOM
در‌حالتی که برای نمایش محتوا به کاربران خودتان از جاوا اسکریپت استفاده میکنید بایستی بدانید که لود DOM اهمیت بسیار زیادی را داراست. از آن‌جایی که کدهای جاوااسکریپت در آخرین مرحله از لود شدن وب‌تارنما نمایش داده می شوند و بعد از بار گذاری شدن عکس‌ها فعال می شوند پس قطعا زمان بسیار زیادی را از شما می گیرند تا کاغذ تماما بار گذاری خواهد شد.
 
اگر تصاویر زیادی را در برگه خودتان دارید پس قطعا فرصت لود شدن وب‌تارنما تا حد بسیار زیادی به تعویق می‌افتد که با به کار گیری از Lazyloading این مشکل به صورت کلی برطرف میشود.
 
3. کاهش فرصت بارگذاری
اصلی‌ترین علت به کار گیری از Lazyloading کاهش فرصت بارگذاری وب‌وب سایت می‌باشد. با استفاده از این تکنیک شما می‌توانید به راحتی سرعت لود صفحات وب‌وبسایت خودتان را افزایش دهید. همچنین افزایش سرعت بار گذاری در seo و مسائل دیگر نیز تاثیرگذار است.
 
فعال سازی Lazyloading در وردپرس
همانگونه که تا این نصیب از نوشته‌ی‌علمی lazy loading چیست گفته شد این تکنیک قادر است به نه موجب افزایش سرعت وب‌وبسایت شما شود. به دنبال این نوشته ی علمی در ادمین تارنما به معرفی یکی از بهترین افزونه‌هایی که می‌توانید در این حوزه از آن‌ استفاده کنید میپردازیم.