چرخه عمرمحتوا چیست؟
محتوا، محصولی با ارزش در دنیای امروز است که به استفاده کننده عرضه میشود. محتوا می تواند همانند دیگر محصول ها فیزیکی از چگونگی، ارتفاع قدمت مفید و ارزشمندی منتفع باشد. در‌این نوشته ی علمی به پژوهش قیمت یک محتوا و چرخه قدمت آن می پردازیم تا بدین شیوه ارتفاع قدمت موءثر یک محتوای یونیک را ارتقاء دهیم. به عبارتی‌طور که گفتیم یک محتوا، در واقع محصولی معنوی و سرمایه دیجیتالی یک اینترنت‌سایت است و همچون دیگر تولیدا دارنده چرخه قدمت است. 
تریف چرخه قدمت محتوا: چرخه قدمت محتوا در واقع فرآیندی می باشد که مجموع تغییرات محتوا از زمان تشکیل داد تا حدف آن را در برمی‌گیرد. برای کلاس حضوری سئو مشهد اقدام کنید. پروسه این چرخه عبارتند از: پیش تشکیل داد محتوا، ساخت و ساز محتوا، نشر یا این که عرضه آن، ارتقا و ترویج، به‌روزرسانی و در غایت حذف محتوا
برای محتوا دقیقا می‌توان این فرایند را در نظر گرفت و ارتفاع قدمت اثر گذار و کارآمد آن را بهبود داد. مایحتاج به توضیح هست که‌این چرخه در واقع یک چرخه حیات هست و  پایان قدمت هر محتوا، آغاز حیات یک محتوای دیگر میباشد. محتوا تحت عنوان یک سرمایه معنوی و دیجیتال، با هدف ارائه داده ها به یوزرها تولید میشود. این داده ها خصوصیت‌های زیادی دارا‌هستند که یکی مهم ترین‌های آن قدمت مفیدش میباشد. در واقع برای هر اطلاعاتی مجال از اهمیت بالایی شامل است چون ممکن میباشد بعد از مدتی این داده ها دیگر کوشش پیشین را نداشته و یا این که حتی نقض گردیده باشد. بدین ترتیب هنگام ایجاد کرد محتوا می بایست زمان آن را در لحاظ داشته باشیم. فرض فرمائید یک واقعه اساسی در حین اینک صورت داده می‌باشد. در این شرایط، ساخت و ساز محتوا برای این داستان ایده جالبی میباشد البته سه ماه دیگر هنگامی که‌این قضیه التفات خویش را از دست داده باشد، دیگر نوشته‌ی علمی تایپ کردن برای آن عمل زیرکانه‌ای وجود ندارد. سئو کار مشهد در بین همه سئوکارها بهتر هستند به همین دلیل می‌گوییم، خوب است یک محتوای اثر گذار مطلوب در طول مطلوب خودش ساخت و ساز و منتشر خواهد شد. 
محتوا همانند آدم که عمری دارااست، با سپری شد فرصت مداقه خویش را از دست داده و قدمت مفیدش می‌گذرد. 
به‌دنبال این نوشته‌ی‌علمی به بازرسی فرایند چرخه قدمت محتوا می‌پردازیم. 
مرحله پیش تشکیل داد محتوا (Conception Stage)
مرحله پیش ایجاد کرد، زمانی می‌باشد که می بایست به بازرسی و کاوش در ارتباط با مورد متبوع بپردازیم. چون برای تولید هر محتوایی بایستی داده ها کافی درباره زمینه آن داشت تا نوشته‌ی علمی‌ای کیفیت بالا و حرفه‌ای تشکیل داد نمود. در‌این مرحله بایستی خلق و خوی کاربر را تحقیق نموده و بر اساس سلایق آنان مبادرت به ساخت‌و‌ساز محتوا کرد. چون مخاطب وقتی قصد به تفحص یک مقاله نماد میدهد که بداند نیازش در آن جواب داده گردیده است. نیازسنجی در کاربر بسیار اصلی است زیرا در‌این حالت در محتوای خویش بر نیاز آنها تاکید می کنیم و با این فعالیت محتوای ما خوا‌نندگان اکثری خواهد داشت.
 
برای این‌که مرحله پیش تولید شایسته ترین فایده را نتایج نماید، توصیه میکنیم اقدامات تحت را در آن بگنجانید:
 
1. پژوهش ها ظریف و والا درباره زمینه آیتم نظرتان انجام دهید. 
2. بعداز اتمام پژوهش ها، آغاز به ایده‌پردازی در زمینه ی با گزینه نمائید. 
3. هدف ها و استراتژی‌های خویش را از ساخت و ساز این محتوا مشخص و معلوم نموده و آن ها را بسط دهید.
4. محتوا را با مقصود ارائه جواب به سوال های کاربر ایجاد نمایند تا لحاظ آنان را جلب کند. 
مرحله ساخت محتوا (Creation Stage)
درحال حاضر زمان ساخت محتوا رسیده میباشد و می بایست پژوهش ها خویش را کنار هم نهاده و مبتنی بر ایده‌پردازی‌هایتان پیش بروید. چون موقتا مجال آن فرا رسیده که نیازها و حق تقدم‌های یوزرها را به محتوایی جذاب و ارزشمند تبدیل نمائید. 
در‌این مرحله شما میتوانید با تشکیل داد محتوای با کیفیت برای وب سایت خویش، یوزرها بیشتری به سوی آن روانه ساخته و نرخ تبدیل سایت را ارتقاء دهید. 
مرحله تکثیر یا این که عرضه محتوا (Publishing)
بعداز ایجاد محتوا موردنیاز میباشد آن را مرور نموده و اصلاحات ما یحتاج را انجا م دهید. آنگاه نوبت به انتشار آن در وبسایت و یا این که کانال‌های اجتماعی میرسد.  این مرحله فرصت تعامل شما با یوزرها میباشد و کل سعی‌هایتان به ثمر می‌نشیند. مرحله انتشار به اسم مرحله گردش فعالیت محتوا نیز شناخته می گردد و آغازی برای تفحص نیازهای یوزرها می باشد. نشر محتوا نقطه پایان کار شما وجود ندارد و از این لحظه می بایست به پایش خلق یوزرها پرداخته و محتوا را بر پایه ی نیاز یوزرها ویرایش و اصلاح فرمائید. درین فرصت می بایست به تحقیق بازخوردهای استفاده کننده بپردازید و محتوا را برای مرحل آنگاه به روزرسانی نمایید.
مرحله افزایش و اشاعه محتوا (promotion)
گاهی بعداز سپری شد مدتی از زمان انتشار یک محتوا، دیگر بازدید کافی از آن شکل نمی‌گیرد. این در حالی می باشد که محتوا همچنان زنده بوده و قیمت و عنایت بالایی دارااست. در اینگونه مواردی بایستی از تاکتیک‌های تبلیغاتی استفاده کرد تا مجددا بازدید از محتوا صورت بپذیرد. 
استفاده از تاکتیک‌های تبلیغاتی، یاری می‌نماید محتوای دیرین دوباره به روی کار آمده و مخاطبان با آن آشنا شوند. برخی این نحوه‌های عبارتند از: 
- اشاعه محتوا به وسیله انتشار در کانال‌های اجتماعی و پیوند‌دهی به آن محتوا
- رواج محتوا به وسیله ایمیل مارکتینگ و ارسال روزنامه‌ها
- ترویج محتوا توسط رپورتاژ اطلاع رسانی با تمرکز به هر موضوعی