کاربرد الگوریتم اسپم برین چیست؟
تلاش الگوریتم اسپم برین چیست؟ همواره هدف گوگل، ارائه بهترین، مرتبطترین و سریعترین نتایج، به کاربران بوده است. یکیاز مواردی که منجر می شود تا کاربران دیرتر به برگه مورد نظر خود برسند یا آن را در مرتبههای بالاتر مشاهده کنند، صفحات با محتوای اسپم هستند. به مدرس سئو مشهد همین منظور الگوریتم اسپم برین منتشر شد تا شانس حضور صفحات با محتواهای اسپم را به طور قابل توجهی کاهش دهد. این الگورتیم بیشتر روی دو مورد پایین تمرکز میکند: محتوای مربوط به توضیح محصولات: بسیاری از محتواهای مربوط به توضیحات فرآورده، نسخه برداری یا مشابه هم می باشند. این قضیه، منجر می گردد که مخاطب در اکثر مورد ها با محتوای مشابه یا یکسان در وبتارنماهای فروشگاهی مواجه گردد و چنانچه سوال خواصی در زمینهی با آن جنس در ذهن دارد، نتواند به پاسخ آن دست پیدا کند که نارضایتی و سردرگم شدن کاربران را در ادامه دارد. به همین برهان، گوگل برای اینگونه محتواها ارزش کمتری قائل میشود و محتواهای مشابه یا یکسان را کمتر در نتایج قرار می دهد تا مخاطبان، بتوانند به بهترین نحو به جستوجو بپردازند. لینکسازیهای اسپم در وبسایتها: یکی ازاز سایر از روشهای اسپم که در تارنماها به کار میرود، استفاده از لینک و پیوندهایی هست که برای کاربران ارزشی ندارند. مثلا، ممکن میباشد تا قبل از این بهاین موضوع برخورده باشید که در بخش اعظمی از سایتها، با اینکه عنوان سایت مرتبط با جستجوی شما می باشد، البته از شما منظور میگردد روی یک لینک خاص کلیک نمایید تا محتوای مورد نظر خود را مشاهده کنید. این یک شیوه، اسپم به حساب می آید؛ زیرا گوگل میخواهد تا کاربران در اولی کلیک به برگه حاوی اطلاعات ما یحتاج خود هدایت شوند. الگوریتم اسپم برین با این نحوههای لینکسازی که روی تجربه استفاده کننده تاثیر منفی دارد، رویارویی میکند.کاربرد الگوریتم اسپم برین چیست؟ الگوریتم spam brain گوگل برای پیکار با محتوای اسپم و شیوههای دور زدن راهبردهای گوگل، توسعه یافته است. این الگوریتم برای شناسایی و جریمه کردن وبوب سایتهایی طراحی شدهاست که از تکنیکهایی مانند کیورد استافینگ، متن مخفی و سایر تاکتیکهای سئو کلاه سیاه، برای دستکاری الگوریتمهای درجهبندی استفاده میکنند. مقصود اصلی الگوریتم spam brain این است که باور نتیجه ها کند تا مرتبطترین و مفیدترین حاصل جستجوی ممکن به کاربران ارائه می گردد. با شناسایی و جریمه کردن محتوای اسپم، این الگوریتم سبب ساز میشود تا کاربران به وسیله محتوای بیکیفیت یا نامربوط گمراه نشوند. الگوریتم اسپم برین به طور مداوم در اکنون تکامل و بهبود هست، زیرا گوگل به اصلاح و تقویت الگوریتمهای خود برای شناسایی و جریمه وبتارنماهای با محتوای اسپم، ادامه می دهد. این تنها یکیاز الگوریتمهایی میباشد که گوگل برای نظارت و درجهبندی وبسایتها به کارگیری میکند و نقش مهمی در حفظ کیفیت و مرتبط بودن نتایج جستجوی گوگل دارااست.