سال هاست که مردم برای جستن جواب سؤالات خود و دنبال کردن علایقشان از گوگل کمک می‌گیرند. گوگل هم همیشه تلاش کرده دستیار خوبی برای کاربران باشد و چیزی مدرس سئو مشهد  را به آنان نماد دهد که واقعاً به دنبالش هستند. معرفی الگوریتمی به نام گوگل فید (Google Feed) توسط گوگل در سال ۲۰۱۶ نیز در راستای همین فرمان بود. الگوریتم گوگل فید علایق و نیازهای هر کاربر را نسبت به آنچه سرچ می کند شناسایی و رویه دسترسی به آنها‌را برای افراد آسان تر می کند. اما گوگل دیسکاور چیست؟ نمونه جدیدتر و پیشرفته تر همان گوگل فید که به لطف آن امروزه کاربران شل تر از هر مجال دیگری می توانند علایق و نیازهای خود را بدون وارد کردن کوئری پیدا کنند؛ بله، سوای وارد کردن کوئری یا فارغ از نیاز به جست و جو در گوگل! کاری که Google Discover انجام می‌دهد این هست که خلاصه ای از آنچه شما از گوگل خواسته اید را در نظر گرفته و به نسبت آن پیشنهاداتی را به شما می‌دهد. این پیشنهادات کاربردی، به راحتی در اسکرولر موبایل شما قرار می گیرد و شما با کلیک روی یکی‌از مطالب آن، می توانید به منبع اساسی آن محتوا برسید. درواقع گوگل با این طرز تا قبل از این که از او چیزی بخواهید یک سری محتواها را به شما آرم میدهد و امیدوار است که این محتواها برای شما دیدنی باشد. این که این محتواها چه باشند هم به کوئری هایی بستگی دارااست که شما اساساً در گوگل سرچ می‌کنید. ادله تغییر و تحول نام الگوریتم گوگل فید به گوگل دیسکاور چیست؟ گوگل با معرفی گوگل فید، مأموریت خود را که امداد به کاربران برای دسترسی شل تر به محتواهای مورد علاقه شان می باشد، تکمیل کرد. اما این الگوریتم اسم درخوری نداشت و ما یحتاج بود اسمی روی آن گذاشته گردد که دقیقاً نماد دهنده ماهیت و هدف نهایی مأموریت آن باشد. درنتیجه آن را گوگل دیسکاور (Google Discover) نامگذاری کرد و با بازطراحی این الگوریتم، دسترسی کاربران را به آنچه در حیث دارا هستند راحت تر از گذشته کرد. اینک دیگر با این اسم، حتی کاربران جدید هم میتوانند شعور کنند که ماهیت و هدف اساسی این الگوریتم چیست. تعریف‌و‌تمجید ساده تر گوگل دیسکاور تمجید گوگل دیسکاور به زبان بی آلایش تعریف گوگل دیسکاور به زبان ساده گوگل دیسکاور درواقع همان سرچ کردن در موتورهای جست و جو، سوای نیاز به سرچ کردن هست! استفاده از تلفن های یار و همدم راهی را برای گوگل باز کرد که بتواند رفتارها، علایق، تاریخچه سرچ ها، تاریخچه حالت های مکانی و پارامترهای دیگر کاربران را وا رفته تر جمع کند. درنتیجه باوجود این اطلاعات جامع، شل تر می‌تواند قصد و میل کاربران را تشخیص دهد و مطالبی را به آن ها نشانه دهد که واقعاً می‌خواهند.