کنیبالیزیشن بعنوان یک تئوری بوسیله باهوش فیشکین (rand fishkin) رئیس دیرین گروه Moz مطرح شد. باهوش فیشکین اظهار کرد:‌ "هم نوع خواری کلمه ها کلیدی هنگامی شروع میشود که در معماری یک سایت، غرض گذاری یک کلمه و واژه یا این که عبارت واحد بر روی صفحه های مدرس سئو مشهد  متفاوت وب سایت صورت پذیرد." به معنای معمولی خیس تئوری کنیبالیزیشن ذکر می نماید که در شرایطی‌که وب سایت ما در یک واژه کلیدی خاص در حاصل گوگل، سکو داشته باشد و در حالتی که کاغذ دیگری از سایتمان با به عبارتی واژه و کلمه کلیدی سکو دیگری بگیرد، گوگل اعتبار جان دار را فی مابین دو ورقه پخش می نماید و برگه تازه، درجه برگه گذشته را اصطلاحا میخورد. بعنوان نمونه در‌حالتی که کاربری با جستجوی "دستگاه تصفیه هوا" هم کاغذ "مجموعه بندی محصول ها تصفیه هوا" برایش اکران داده خواهد شد هم کاغذ "راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا"، تصمیمی که به خطا برای این وضعیت گرفته می گردد این میباشد که عالی میباشد محتوای شیت راهنمای خرید به ورقه تیم بندی محصول ها اضافه و خویش کاغذ به شیت ی گروه بندی متاع ریدایرکت خواهد شد؛ در این حالت فقط یک ورقه مجموعه بندی تولیدات خوا‌هیم داشت که گوگل به عبارتی را به استفاده کننده اکران میدهد. همین فرضیه غلط در اعتقاد و باور مردم سئوکارها جا افتاده میباشد. البته در واقع از لحاظ گوگل کنیبالیزیشن یا این که هم نوع خواری بدین معنا به هیچ وجه نیست. معنی کنیبالیزیشن از دید گوگل به گفته جان مولر، ارزیابی گر ارشد گوگل، به هیچ وجه مفهومی با اسم کنیبالیزیشن نیست. در یک کدام از ازپرسش و جواب هایی که با حضور جان مولر برگزار گردیده بود، یک کدام از کارشناسان ارشد seo از جان مولر می‌پرسد : در وبسایت دو ورقه وجود دارا‌هستند که هر دو یک واژه کلیدی را غرض قرار داده اند ولی غرض از تولید این صفحه های متعدد میباشد. یکی‌از راجع‌به خصوصیت های کلمه و واژه متبوع (از جمله خصوصیت های یک جنس) میباشد و دیگری در زمینه ی آن واژه کلیدی اطلاعاتی میدهد (به عنوان مثال راهنمای خرید فرآورده). آیا این گزینه از حیث گوگل ایراد و اختلال به لحاظ می‌رسد ؟ جان مولر جواب اعطا کرد. :‌ شما می توانید هر واژه و کلمه کلیدی که میخواهید غرض قرار دهید. ولی نکته ای که بایستی به آن دقت فرمایید این میباشد که درصورتی که شما در وبسایت محتواهایی داراست که برای یک واژه کلیدی با یک نیت کاربری دارنده مرتبه می باشند شما در واقع دارید قیمت و اعتبار صفحه های خویش را کاهش میدهید و سبب ساز ساخت‌و‌ساز رقابت در میان صفحه ها وب سایت خویش می‌شوید. البته چنانچه شما دو کاغذ دارید که هر دو یک کلمه و واژه کلیدی را غرض قرار داده اند البته برای نیت های متعدد مخاطب با صرفه گردیده اند از نگاه اینجانب این شغل منطقی میباشد. چون ممکن میباشد یوزرها با اضافه یا این که نادر کردن کلمه و واژه ای به واژه کلیدی مهم نیت های متقاوتی از جست و جو داشته باشند و در‌پی صفحه ها متفاوتی باشند.