ساخت‌و‌ساز محتوا: بازاریابی درونگرا یا همان بازاریابی جاذبه ای بر روی جذب افراد مناسب برای دستیابی وکارها تمرکز دارد. یکی‌از بهترین طرز ها مدرس سئو مشهد  برای به کارگیری از این نوع بازاریابی، تشکیل داد محتوا از طریق بلاگ نویسی هست. برای اینکه محتوایتان کاربر صحت به سمت وب سایت جذب کند شما باید پرسونای خریدارانتان را بهتر درک کنید. پس از اینکه استفاده کننده را شناختید، می توانید محتوایی ساخت‌و‌ساز فرمائید که برای او جالب می‌باشد و به سمت وبسایت جذبش می کند. اما چه‌طور می توانید پست وبلاگی بنویسید که مخاطب درستی را به سمت سایت جذب می کند؟ فرآیند پایین به شما یاری می کنند این مراحل را به طریق بهتری انجام دهید: پرسونای خریداران را شناسایی نمایید: درباره مخاطبان خود اطلاعات بیشتری استحصال فرمایید. ملاحظه کنید چه سنی دارا هستند، جنسیتشان چه چیزی است، چه عمل و درآمدی دارا هستند و با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند. تفحص سئویی را فراموش نکنید: ملاحظه کنید مخاطبان در موتورهای جستجو به‌دنبال چه چیزهایی می‌باشند. پیش نویس مطلبتان را تشکیل داد فرمائید: حالا آغاز به پیش نویس کردن پست هایی فرمائید که به سوالات مخاطبان پاسخ می دهد. مطلبتان را منتشر نمایید: بر روی بلاگ پستی که نوشته اید را منتشر نمایید. نوشته‌ی علمی را تبلیغ فرمایید: همه چیز به نوشتن محتوا تمتم نمیشود شما باید از طریق رسانه های اجتماعی و ایمیل، پستتان را تبلیغ نمایید. پست شما هر چقدر ترافیک بیشتری جذب کند مرتبه اش در موتورهای جستجو هم بیشتر خواهد شد. موضوعات تخصصی: داشتن درجه های بالا در گوگل ترافیک طبیعی به سمت تارنما را افزایش میدهد. سایتی همچون هاب اسپات برای اینکار از مدل پیلار و کلاستر به کارگیری می کند. گوگل سایت هایی را دوست دارد که در یک موضوع تخصصی شناخته شده اند. برای اینکه به عنوان متخصص شناخته شوید می‌توانید صفحه های پیلار را ساخت‌و‌ساز نمایید. این صفحه ها پست های وبلاگی طولانی هستند که همگی جوانب مسئله را پوشش می دهند. بعد از آن می‌توانید محتوای کلاستر یا پست های وبلاگی امان کننده را بنویسید و در آن از لغت ها کلیدی وقتگیر به کار گیری فرمایید که موضوع اساسی را پوشش می‌دهد. تمرکز بر روی ترافیک نتیجه ها از کلمات کلیدی طولانی به شما امداد می کند بر روی موتورهای جستجو درجه بالاتری کسب نمائید. مدل پیلار/ کلاستر به شما یاری می کند محتوایتان را بر روی وبسایت سازماندهی نمائید و لینک دهی داخلی را به روش صدق انجام نمائید. این سازماندهی به موتورهای جستجو کمک می کند همه محتوایی که در یک گزینه خاص می‌باشد را بخزند و طبقه بندی کنند. در چنین شرایطی حصول مرتبه برای آن واژه شل تر خواهد بود. زمانی که این مدل به درستی انجام می شود به بازدیدکنندگان تارنما اجازه می دهد وب سایت را وارفته تر تفحص کنند و صفحه ها مرتبط را شل و ول تر ببینند. همین امر ترافیک شما را برای تمامی صفحاتی که در زمینه ی کلاستر مندرج هست را ارتقا می دهد. تبلیغات پولی: شما می توانید با تبلیغات پولی ترافیک بیشتری به سمت وبسایت جذب کنید. در موتورهای جستجو کافیست از تبلیغات PPC به کار گیری کنید یا غرض گیری مجدد را در برنامه کاریتان بگنجانید. در موتورهای جستجو می توانید تبلیغات نمایشی یا پست های اسپانسری را جاری ساختن نمایید. استراتژی شما باید ترکیبی از تبلیغات مختلف باشد. در حقیقت مبتنی بر نظرسنجی انجام شده در سال 2019 که از 341 بازاریاب اجرایی جاری ساختن شد آرم داد که صرف هزینه در رسانه های اجتماعی در 5 سال آجل حدود 90 درصد ارتقا خواهد یافت. همین رسیدگی آرم می دهد موسسه ها بیشتراز 10 درصد از فروش آنلاین خود را از طریق تبلیغات رسانه های اجتماعی به دست می آورند و قصد دارا هستند تا سال 2024، 27.6 درصد از بودجه خود را صرف این مورد کنند. رسانه های اجتماعی طبیعی: استفاده از ترافیک طبیعی رسانه های اجتماعی استراتژی جدیدی نیست. با این اکنون خیلی ها به این آیتم دقت ندارند. علاوه بر این که شما می توانید مطالبتان را بر روی رسانه های اجتماعی پست کنید میتوانید از استوری های اینستاگرام، ویدئوهای لایو، مسنجر صورت بوک و IGTV هم فایده ببرید. نکته کلیدی در ترافیک طبیعی رسانه های اجتماعی این است که با موارد و قابلیت های نو خودتان را زودتر وفق دهید.از جمله چهره بوک قابلیت تولید اتومات سرنخ را بر روی مسنجرش جاری ساختن می کند. این آیتم به حصول وکارها اجازه می دهد یک چت بات خود کار بسازند و آن را به سایر تلاش های محتوایی شان بر روی تارنما لینک و پیوند دهند. این قابلیت عالی برای ارسال ترافیک به سمت وبسایت می‌باشد. داشتن یک استراتژی کبیر برای رسانه های اجتماعی هم از التفات بسیار زیادی برخوردار‌است. شما باید از پلتفرم مناسبی برای رسانه های اجتماعی استفاده نمایید. پلتفرم هایی همچون یوتیوب یا پینترست ترافیک بیشتری ساخت‌و‌ساز می کنند. پینترست نرخ تعامل بالاتری داراست. 66 درصد از کاربران پینترست پس از دیدن پین برند، اقدام به خرید می کنند. هنگامی که میخواهید از ترافیک طبیعی رسانه های اجتماعی بهره ببرید دو نکته را آویزه گوشتان نمایید. نخستین اینکه اسپم نکنید. در شرایطی که نتوانید ارزشی برای استفاده کننده فراهم فرمائید آن ها هم کاری برایتان جاری ساختن نمی دهند. کاربر خود را بشناسید و محتوایی ایجاد فرمایید که دقیقا با نیازها و منظور هایش هم خوانی باشد. دوم اینکه، در مدیریت جامعه تان نقش فعالی داشته باشید. مخاطبان دوست دارا هستند برندها به سخن هایشان گوش کنند و جواب بدهند. اینکار شکل انسانی به حصول وکارتان می بخشد و باعث می‌گردد افراد بیشتر از قبل به سمت محتوایتان بازگردند.