مشتریان بالقوه شما از هزاران عبارت جستجو برای یافتن اطلاعات در مورد نقاط درد و چاره های ممکن استعمال می کنند. تجزیه و بررسی این داده ها مشاهده کرد مدرس سئو مشهد  بهتری از مشتریان شما ارائه می دهد و طریقه های ارزشمندی را برای اطلاع رسانی تلاش های سئو ارائه می‌دهد. ۱. مطالعه کلمه ها کلیدی Google Ads Keyword Planner و SemRush شما‌را حاذق می سازد تا داده های جستجوی کلان ای را که بوسیله گوگل توده گردیده است پردازش نمایید. پرس و جوهای جستجو را می توان بر پایه ی حجم جستجو، تم ها و رقابت جستجو فیلتر کرد. تجزیه و پژوهش این داده ها میتواند پرس و جوهای جستجویی را که حجم جستجوی بالایی دریافت می کنند پررنگ کند، اما همچنین پرس و جوهای مرتبطی را که رقابت کمتری دارند نماد دهد. لغات جستجو با حجم بالا البته رقابت نادر فرصتی عالی برای افزایش روءیت کرد جستجو و جذب ترافیک بیشتر به وبسایت شما ارائه میدهند. از آنجایی که گوگل در ادراک موضوع جستجو مهارت بیشتری پیدا می‌کند، استعمال از غرض پشت جستجوی جستجو برای آماده ساختن بینش‌های عملی که می‌تواند به بهینه‌سازی سئو و بازاریابی محتوا کمک کند، حیاتی هست. به عنوان مثال، میتوانید داده های جستجو را برای شناسایی عبارات جستجوی راهکار پردازش نمایید: چه طور؟ چرا؟ چی؟ راهنماها نکات شناسایی این نوع جستجوها زمان هایی را برای کمک به مخاطبان شما برای درک ایرادات/اهدافشان، تشکیل داد اعتماد و فراگیری مخاطبان راجع‌به تولیدات و خدمات شما مهیا می کند. ۲. بهبود عملکرد عبارات کلیدی موجود تجزیه و تحقیق کبیر داده سئو محدود به آشکار کردن مجال های تازه نیست. همچنین می‌تواند دیدگاه هایی در امر صفحه ها وب ایجاد شده و استراتژی seo شما ارائه دهد. تجزیه و به حساب آوردن داده های جستجوی موجود برای بهبود عملکرد صفحه های وب خروجی ضروری میباشد. از جمله، می‌توانید صفحه ها با محتوای نازک را برجسته کنید. Google Search Console ابزاری بهتر برای مالامال رنگ آمیزی لغت ها جستجویی است که قبلاً برای آنان در حاصل جستجو درجه‌بندی شده‌اید و تعداد کلیک‌ها، نمایش‌ها و حالت معدل ​​در نتایج جستجو برای آن کلمات. گزارش‌های Search Analytics این داده‌های جان دار را قابل دسترسی و عملی می‌کنند و نیاز به فرض و حدس‌زنی را کاهش میدهند. این تجزیه و مطالعه دقیق از داده های جستجو حیاتی می باشد. این به شما امداد می کند کلمات کلیدی محتوای تارنما را شناسایی فرمائید، ولی همچنین تضمین می کند که استراتژی کلمه کلیدی و ساختار تارنما شما از لغات کلیدی با ارزشی که مخاطبان شما به کارگیری می کنند برای یافتن اطلاعات در زمینه ی محصولات شما استفاده می کند. ۳. تحلیل رقابتی بزرگ داده شما را کار کشته می سازد تا محاسبه دقیقی از رقبای خود اجرا دهید و تلاش بازاریابی و سئوی خود را بهبود داد. گونه های ابزارهای مدرن برای امداد به شما در تجزیه و آنالیز رقبا در جهت انالیز بهینه سازی وجود دارااست. با تجزیه و استیناف این داده‌ها، می توانید کلمات جستجویی را که رقبای شما برای آن‌ها مرتبه‌بندی می‌کنند، شناسایی نمایید که کدام لغت ها کلیدی کارایی آن‌ها را هدایت می‌کنند، و رویه‌هایی را برای افزایش عملکرد سئوی خود شناسایی فرمایید. شرکت‌هایی که از این ابزارهای تازه تجزیه و مطالعه کلان داده به کارگیری می‌کنند، می‌توانند کارایی‌های سئوی خود را مطابق داده‌های دقیق، نه بهترین نحوه‌های seo خیالی، قرار دهند.