الگوریتم گورخر گوگل یا این که به عبارتی google zebra algorithm، مبادرت به پژوهش و حذف دکان‌های اینترنتی تقلبی و بی‌چگونگی می‌کند. اینگونه دکان‌هایی بعد از رسیدگی سئو چیست از موتور جستجوی گوگل حذف می شوند که قاعدتا درین مورد بقیه جستجوگرها نیز از گوگل تاسی کرده و دکان خلاف کار را حذف خواهند کرد. در واقع عمل الگوریتم گورخر گوگل پاک سازی فضای بیزنس الکترونیک از مغازه‌های بی‌چگونگی و نادر‌بها می باشد. به‌این‌ترتیب در‌صورتی‌که یک فروشگاه آنلاین دارنده چگونگی‌های مورد نیاز نباشد یا این که مبادرت به کلاه‌برداری کند، آموزش سئو در مشهد سریعا از موتور جستجوی گوگل تمیز گردد و در لیست اسپم گوگل قرار میگیرد.

چرا اسم گورخر برای این الگوریتم گزینش گردیده‌است؟
یکی‌از شگفتی‌های آفرینش، پوست گورخر میباشد. پوست  آموزشگاه سئو در مشهد گورخر به انگیزه خط مش رویکرد بودن سبب به دور شدن حشرات می گردد. این فرمان منجر می‌گردد، حشرات از گورخر بدور گردیده و این حیوان از اسیب نیش آنان در پناه بماند.
 
در دنیای اینترنت نیز، الگوریتم گورخر گوگل مبادرت به تطهیر وبسایت‌های تقلبی و بی‌چگونگی از وب نموده و در واقعیت یوزرها را از تعرض آنها در دفاع نگه می دارد. برای همین میباشد که گوگل اینگونه اسمی را برای الگوریتم خویش گزینش نموده است.