هوش مصنوعی و چت ربات ها روش جستجو و یافتن اطلاعات کاربران را تغییر و تحول می دهند. در پاسخ، ما از Answer Engine Optimization (AEO) استفاده می کنیم  سئو کار مشهد تا محتوای خود را بر طبق با آن تطبیق دهیم و برای آتی بهینه سازی مهیا شویم. AEO فرایند بهینه سازی محتوا برای اصطلاح موتورهای پاسخ است. موتورهای پاسخ (جمعاًَ) فناوری‌های بر طبق هوش تصنعی میباشند که اطلاعات را برای پاسخگویی به پرسش‌های مکالمه برای کاربران ادغام می‌کنند. فکر کنید: ChatGPT، Google SGE، ربات چت Bing مایکروسافت. با در دسترس بودن ربات‌های گفتگو، دستیاران هوشمند و جستجوی صوتی، کاربران به طور فزاینده‌ای به دنبال پاسخ‌های فوری بدون نیاز به کلیک کردن بر روی یک صفحه وب هستند. نحوه مهیا سازی گروه شما می بایست بر روی توسعه یک استراتژی AEO تمرکز کند که در کنار (یا در بالای) استراتژی های سنتی سئو موتور جستجو قرار میگیرد. AEO سئو برای پرس و جوهای مبتنی بر پاسخ را در تقدم قرار می‌دهد. این به معنای ایجاد محتوای مختصر، مبرهن و بدون واسطه می‌باشد که به راحتی می تواند بوسیله هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشینی جذب خواهد شد و در پاسخ‌های تولیدشده به وسیله هوش تصنعی استناد شود. *یک استراتژی این می‌باشد که یک قالب حاذق به سبک پرسش و پاسخ در بیشتر یا تمامی محتوای خود پیاده سازی فرمائید. فکر کنید سوالات متداول را در مقالات خود بگنجانید. سپس، برای ساختاربندی محتوای زمانبر حول سؤالات و سناریوهای کلیدی که کاربر ممکن می باشد در جستجوی مکالمه از آنها به کارگیری کند، یک قدم جلوتر بروید. چگونه؟ از ابزار Keyword Magic Tool وب سایت Semrush برای شناسایی سوال ها متداول و سوال ها زمان بر مرتبط با موضوعاتی که برای کسب و کار شما مهم می‌باشند استفاده فرمائید. ابزار را از نوار ابزار Semrush فعال‌ساز‌ی کنید. آن گاه، موضوعی را در کادر جستجو تایپ کنید، پایگاه داده خود را گزینش نمائید و روی «جستجو» کلیک فرمایید. آنگاه ار آن روی دکمه “سوالات” کلیک کنید. از این لیست سوال های پیشنهادی برای ارشادوراهنمایی و تکمیل استراتژی محتوای خود به کار گیری کنید. سوالهای (و پاسخ ها) را در محتوای مرتبط (هم جدید و هم جانور) بگنجانید. با استعمال از موارد پایین، محتوای خود را برای موتورهای پاسخگویی قابل مشاهده تر کنید: شناسایی و ترکیب لغات کلیدی و عباراتی که کاربران ممکن می‌باشد در جستجوهای محاوره ای استعمال کنند ساختار محتوا را در پاسخ به سوالهای متداول یا پرس و جوهای مرتبط با موضوعاتی که هدف قرار داده اید، بسازید ساخت محتوا در قالبی که برای اسنیپت ها مناسب است. مانند نقاط گلوله، جداول، یا پاراگراف های کوتاه. پیاده سازی علامت گذاری طرحواره برای کمک به موتورهای جستجو برای درک گزینه و محتوای شیت شما AEO همچنین مشمول سئو محتوای شما برای ویژگی های SERP می باشد که پاسخ های بی واسطه را پررنگ می کند. تفحص ما در زمینه‌ی به حداکثر رساندن فرصت‌های People also Ask (PPA) در مورد چگونگی ارتقاء احتمال نمایش محتوای شما در ویژگی SERP مشاجره می‌کند. بهینه سازی و AEO دقیقاً یکسان نیستند. البته، همسو کردن هر دو استراتژی ممکن می‌باشد. این شیوه تضمین می کند که برند شما قابل مشاهده و مرتبط باقی می‌ماند. حتی در حالی که کاربران به طور فزاینده ای پیرو پاسخ های مستقیم میباشند و از جستجوی صوتی و پلتفرم های مبتنی بر هوش مصنوعی استعمال می کنند.