شاید تا به درحال حاضر برایتان اتفاق  آموزش سئو مشهد افتاده که از کنار یک دکان عبور فرمایید و ناگهان مجذوب دکور یا این که ویترین آن گردید. همین ویترین مجلل و زیباست که سبب میشود که در صورتیکه نیازی به محتویات درون دکان نداشته باشید هم روش خویش را کج نمائید و وارد فروشگاه گردید. کاسب از چه ترفندی به کار گیری کرده که اعتنا شما اینقدر به ویترین جلب شد و شما‌را بدون چاره کرد تا وارد این مغازه گردید؟


صاحب و مالک این فروشگاه با یک نگاه حرفه ای توانسته رنگ های مستعمل در ویترین را طوری با اجزای باطن ویترین هماهنگ نماید که‌این صحنه بتواند ضربه ای را به سنسور کنجکاوی شما وارد نماید. درحال حاضر این نمونه را وارد دنیای حصول و شغل های پژوهش می‌کنیم.

وب سایت شما، ویترین استحصال و کارتان در وب میباشد

در استحصال و شغل های اینترنتی ویترین دکان شما به عبارتی پیاده سازی ظاهری وبسایت، و اجناس باطن مغازه اساسا محتوای داخلی سایت شماست.

در دنیای وب هم هنگامی مخاطب وارد وب سایت شما می‌گردد، در گام نخستین این ظواهر تارنما شماست که سبب می گردد احساس تازگی در وی به وجود بیاید و همین شم اورا ناچار به تحقیق قسمت های دیگر وبسایت می‌نماید.

در گام بعدی، بخش های دیگر وب سایت شما مانند محتوا، تیم بندی، منو و غیره التفات پیدا می‌نمایند. این مناطق صحیح به عبارتی چیزی میباشند که به مخاطب شما امداد می‌نماید  تا نیاز خویش را رفع نماید. این نیاز می تواند یک نوشته ی علمی برای تلاوت، یا این که یک جنس برای خرید باشد.

بخش اعظمی از مشتریان وبسیما سوابق فعال‌ساز‌ی و رئیس یک وبسایت اینترنتی را داشته اند اما با سپری شد مجال متوجه می شوند که پیاده سازی انجام یافته در صدر نمیتواند جواب گوی نیاز یوزرها و تبدیل آن ها به مشتری گردد در سود تصمیم می گیرند با آشنایی دقیقی که از مشتریان خویش به دست آورده اند نام‌و‌نشان تازه و جذابی برای وب سایت خویش تولید نمایند. مثال هایی از این تارنما ها را می توانید در قسمت مثال شغل های ساخت سایت مشاهده فرمائید.

اما در مواردی دکان شما با اینکه مراجعه کننده متعددی دارید البته به اندازه کافی فروش ندارد و سودی از آن عاید شما نمی شود. در اینجا دکان شما  که اساسا به عبارتی وبسایت شماست، به یک بازطراحی نیاز داراست!

گام اولیه؛ چرا اینجانب به گشوده دوره سئو مشهد  طراحی وب نیاز دارم؟
استیو جابز با واژه سوالی “چرا” کل پرسنل کمپانی خویش را به معضل میکشید. از حسابدار تا مهندس و اپ‌نویس، کلیه با پرسش «چرا بایستی اینکار را جاری ساختن دهی؟»  روبرو بودند. البته جواب “زیرا مجموع انسان‌های دیگر همین عمل را می‌نمایند” برای استیو جابز کافی خلا.

دقیقاً همین نگاه ریشه‌ای بود که منجر شد اپل از دیگر رقبای خویش متمایز خواهد شد و کلیه پرسنل این مجموعه به روشی خلاقانه دست به خلاقیت های شگفت‌انگیزی بزنند.

شما هم زمانی بدانید که به هیچ وجهً چرا به گشوده طراحی وب سایت خویش نیاز دارید و برای هریک از “چرا”های خویش دلیلی قانع کننده داشته باشید، احتمال موفقیتتان بالا می‌رود. بدین ترتیب درصد خطاها شما زیر میاید و میتوانید سایتی خوب و کاربردی‌خیس پیاده سازی ‌نمائید.

اذن دهید در همین آغاز یک رمز اصلی را به شما بگوییم:  بازطراحی وبسایت شغل بی آلایش ای وجود ندارد. از لحظه ای که تصمیم میگیرید وب سایت خویش را از تازه پیاده سازی نمایید، می بایست عواملی همانند بهینه سازی وب سایت، نام‌و‌نشان مارک و نیاز مخاطب را در لحاظ بگیرید. پس داشتن دلایل متقاعد کننده می تواند او‌لین گام برای غربت از ریسک و هزینه گشوده ساخت سایت باشد. البته این دلایل چه چیزهایی می تواند باشد؟

1- قصه مارک شما به نیکی به مخاطب منتقل نمیشود
آیا وبسایت شما اینک به نیکی قصه مارک، هدف ها و قیمت‌های شمارا به استفاده کننده منتقل می‌نماید؟ اذن دهید این پرسش را به صورت بی آلایش‌خیس از شما بپرسیم.

زمانی کاربری وارد تارنما شما می‌گردد، آیا متوجه برتری شما نسبت به وب سایت‌های دیگر میشود؟

درصورتی که جواب شما بدین سوال ها منفی میباشد، یعنی تارنما شما در جابجایی لحن مارک (Brand Voice)، که یکی مهمترین دست اندرکاران در توفیق وبسایت میباشد، ضعف داراست. تمامی چیزهایی که در زمینه ی نام‌و‌نشان مارک به شما گفتیم با یک نمونه معمولی کلاس سئو مشهد  قابل شعور می شود.

وبسایت آسانا (asana.com) یکی کمپانی هایی میباشد که از مدتها پیش در موضوع قابل انعطاف افزارهای مدیر پروژه فعالیت می کند. این مجموعه نمونه خیر میباشد برای اکران اثر گشوده ساخت سایت در جابجایی مطلوب نام‌و‌نشان مارک به استفاده کننده میباشد.

تصویر پایین تارنما آسانا پیش از گشوده پیاده سازی را نشانه می دهد:


درین مجال نرخ تبدیل مشتری 3 و نیم درصد بود. همان گونه که مشاهده می‌کنید؛ لوگو، نقاشی کردن و پیاده سازی ظاهری وب سایت به نیکی گویای شخصیت حقیقی وواقعی نام‌و‌نشان مارک (مدیر پروژه با راحتی و آسانی بیشتر) وجود ندارد.

ولی در گام بعدی کلیه چیز با بازطراحی وبسایت تغییر و تحول کرد:


2- یوزرها در وب سایت شما سردرگم می شوند
زمانی که در اکنون ساخت سایت یا این که بازنویسی قسمت های متفاوت آن می باشید می بایست خودتان را مکان یوزرها بگذارید. با این شغل تا حدودی می توانید متوجه گردید که برای به کارگیری شل‌خیس از تارنما به چه چیزهایی نیاز دارید. اکنون خواسته ما از این خصوصیت های کاربردی چیست؟

دسترسی به قسمت های متفاوت تارنما، مجموعه بندی مطلوب صفحه ها و آسانی و شفافیت عواملی میباشند که در تجربیات کاربری تارنما شما اثر گذار می‌باشند. اذن دهید با یک نمونه معمولی به شما بگوییم خواسته ما از دسترسی معمولی به قسمت های متعدد وب سایت چیست.


در‌حالتی که کاربری در صفحۀ خرید گوشی باشد و بخواهد بعد وارد صفحۀ خرید قاب گوشی موبایل یا این که اثاثیه جانبی تلفن همراه خواهد شد، از چه روش هایی قادر است به‌این صفحه ها وارد گردد؟

رویه اولیه اینکه به صفحۀ گذشته برگردد و به مکان خرید تلفن همراه، خرید اثاثیه جانبی را تعیین نماید.
راه و روش دوم اینکه مخاطب قادر است از منوی کشویی جان دار در بالای برگه مستقیماً وارد قسمت اسباب و اثاث جانبی خواهد شد
و شیوه سوم اینکه با جستجوی کلمۀ مدنظرش (از جملهً قاب گوشی موبایل) به حاصل دلخواهش رسد.
شما می‌پندارید کدام راه و روش عالی میباشد؟

با برگشتن به سفارش قبل خویش (یعنی دسترسی ریلکس به صفحه های سایت) ، خواهیم توانست سود بگیریم به طور طبیعیً روش های دوم و سوم خوب میباشد.

مجموعاَ هرگاه که استارت به پیاده سازی یا این که بازطراحی وب سایت خویش می کنید، می بایست رضایت استفاده کننده خویش را در بالاترین حق تقدم خویش قرار دهید.

3- از استانداردهای روز طراحی وب مسافت گرفته اید
امروزه فناوری‌های طراحی وب با سرعت سرسام‌آوری رویش می‌نمایند. حتی ممکن میباشد چیزی که اکنون آیتم پسند یوزرها اینترنتی باشد، دو سال دیگر کاربرد خویش را از دست بدهد. این دستور به‌این خیال میباشد که ذوق وسلیقه کاربر با گذر مجال عوض می‌گردد.

مدام در پیاده سازی پوسته صفحه های و یا این که روش اکران عکس ها متدهای خاصی در فضای اینترنت کلیه گیر میگردد که طراحان اینترنت از آنها استعمال می نمایند. در شرایطی که اینترنت‌تارنما‌ شما برپایه پلتفرم‌های کهن و از مقام‌بیرون سازه گردیده‌است، بایستی آن را با سیاق‌های به‌روز بازطراحی فرمایید.


برای مثال طراحی وب با بوت استرپ بسیار رایج شد‌ه‌است اما همین قاب ورک در زمان چندین سال قبلی تغییرات فراوانی داشته و ورژن 4 آن پیاده سازی و تجهیزات تماما متفاوتی با ورژن های قبل داشته میباشد. اکنون قدمت اثرگذار یک وبسایت اینترنتی حداکثر دو سال میباشد و بعداز این مقطع شما مستلزم افزایش یا این که گشوده پیاده سازی مهم آن خواهید بود.

4- وبسایت شما ریسپانیو وجود ندارد یا این که اکران صحت در تلفن همراه ندارد
آیا تا به درحال حاضر به‌این قضیه اعتنا کرده‌اید که مردمک چشمان شما در دور و اطراف بدون‌نور تعالی، و در فضای پر‌نور، خرد می گردد؟ در واقع چشمان شما به نسبت محیطی که در آن قرار می گیرید، برخورد نماد میدهد. طراحی وب شما هم بایستی صحیح مانند برخورد غیرعادی مردمک چشمان شما باشد. ولی منظورمان از این سخن چیست؟

وقتی که تلفن همراه های هوشمند و تبلت ها به دنیا معرفی شدند، یک شیوه نو و جالب برای گشت و گذار در وب را نشانه ما دادند. البته مساله اینجا بود که تارنما ها برای چشم شدن در صفحه ها مانیتور پیاده سازی گردیده بودند و به این ترتیب در موبایل‌های تلفن همراه که شیت کوچکی داشتند، شغل با آنان چندان معمولی خلا.


اینجا بود که ساخت وب سایت ریسپانسیو مداقه بسیار متعددی پیدا کرد. به عبارت بی آلایش خیس، یعنی اینکه یک وبسایت بتواند خودش را با شیت‌های متفاوت تطبیق دهد تا هر کاربری ، با هر دستگاهی بتواند به راحتی هرچه آحاد خیس از همگی صفحه ها تارنما بازدید نماید. شاید این پرسش برایتان پیش بیاید که برخورد گرایی در ساخت سایت چرا از التفات بالایی برخوردار‌است؟

به محیط خویش نگاهی بیاندازید. انسان‌ها معمولاً از چه دستگاهی برای وصل شدن به وب به کار گیری می‌نمایند؟ کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت یا این که گوشی؟ در‌صورتی‌که پاسخ شما گوشی میباشد، پس صحیح تامل کرده‌اید. اکنون که اشخاص بیشتری از تلفن همراه برای بازدید از وب استعمال می‌نمایند، پس در حالتی که شما هم می خواهید بازدید کننده‌ای که وارد تارنما شما می‌گردد، تجارب نیکی از ورود به وبسایت شما دستیابی نماید، به ریسپانسیو بودن وبسایت خویش عنایت دهید.

برای ادراک عالی عنایت تلفن همراه توصیه می کنیم نوشته‌علمی بازاریابی لحظه، میدان نزاع تازه برای برندها را به اعتنا پژوهش نمائید.

5- نرخ تبدیل مشتری (Conversion Rate) وبسایت شما تحت میباشد
اذن دهید یکسری گام به عقب برداریم و یک پرسش ریشه ای از شما بکنیم. به هیچ عنوانً طراحی وب سایت چه اهمیتی برای استحصال و امور داراست؟

ممکن میباشد این پرسش جواب های زیادی داشته باشد البته به صورت کلی کلیه مدیران بر این اعتقاد واقعه حیث دارا هستند که وبسایت در کل قرار میباشد 2 عمل تحت را ایفا دهد: