بریف محتوا یک ابزار ضروری برای هر خالق محتوا میباشد کلاس حضوری سئو مشهد و معمولا بوسیله استراتژیست محتوا ساخت‌و‌ساز میشود. Content Brief تحت عنوان خلاصه‌ای برای تالیف کننده محتوا کار می‌نماید و به وی یاری می‌نماید تا محتوای کیفیت عالی و بر طبق با هدف ها دستیابی‌وکار ساخت‌و‌ساز نمایند. بریف معمولاً مشمول طیف وسیعی از داده ها، برای مثال مخاطبان غرض، هدف ها محتوا، لحن و مدل متبوع، پیام یا این که قضیه کلیدی، لغت ها کلیدی و تکنیک‌های بهینه سازی آیتم به کارگیری میباشد. همینطور ممکن میباشد مشمول آیین نامه‌هایی راجع به ساختار و پوسته محتوا و همینطور آیین نامه‌های خاص، مانند لحن مارک باشد.
 
استفاده کننده غرض یک کدام از مهم ترین موادسازنده بریف محتوا میباشد. شعور استفاده کننده متبوع به ساخت محتوای مرتبط، جالب و اثرگذار یاری می‌نماید. با آشنایی مخاطبان مقصود، تولیدکنندگان محتوا میتوانند لحن و سبکی را ساخت‌و‌ساز نمایند که با نیازهای مخاطبان هم‌راستا گردد و لغت ها کلیدی و طریق‌های بهینه سازی مطلوب را تعیین نمایند تا باور نتیجه ها خواهد شد که محتوا بوسیله کاربر متبوع قابل دسترسی میباشد.
 
به‌طورکلی، Content Brief منبع ارزشمندی میباشد که ضمانت می‌نماید محتوای ساخت‌و‌ساز گردیده کیفیت بالا و همسو با مارک میباشد. تحت عنوان یک نقطه مرجع برای مولف در زمان پروسه ساخت محتوا کار می‌نماید و یاری می‌نماید تا اعتقادوباور نتایج خواهد شد که خروجی آخری محتوا، انتظارات مشتری را برآورده می‌نماید و به مقصود متبوع استراتژیست محتوا و مالک استخراج‌وکار دست خواهد یافت.
 
التفات بریف در ایجاد محتوا
یک محتوای بریف عالی امداد می‌نماید تا یقین نتیجه ها گردد متاع آخری، انتظارات مشتری را برآورده می‌نماید و به غرض متبوع دست پیدا می‌نماید. از دلایل مداقه بریف در ساخت‌و‌ساز محتوا می‌قدرت مفاد تحت را اسم موفقیت:
 
شفافیت بیشتر: هدف ها و انتظارات از محتوا را تشریح می‌نماید و آیین نامه شفافی برای تالیف کننده محتوا میباشد. این شفافیت یاری می‌نماید تا اعتقاد نتیجه ها خواهد شد که مال آخری کیفیت خوب و همسو با هدف ها مشتری میباشد.
صرفه‌جویی در طول و منابع: امداد می‌نماید تا از بازنگری و ویرایش غیرضروری پرهیز و در حین و منابع صرفه‌جویی گردد. این فرمان امداد می‌نماید تا باور نتیجه ها خواهد شد که مولف محتوا، محتوایی را ایجاد می‌نماید که انتظارات مشتری را برآورده می‌نماید و نیاز به بازبینی و ویرایش را به دستکم می رساند.
بهبود چگونگی محتوا: با ارائه پند در ارتباط لحن، مدل و ساختار محتوا، بریف به بهبود چگونگی محتوای پایانی امداد می‌نماید.
تسهیل همیاری میان تالیف کننده و دستیابی‌وکار: تحت عنوان نقطه شروعی برای همیاری در میان تالیف کننده محتوا و صاحب و مالک حصول‌وکار فعالیت می‌نماید و ضمانت می‌نماید که هر دو طرف از نگاه هدف ها و انتظارات همسو می‌باشند.