مجموع اشکال بک پیوند‌های مخرب که در قسمت قبل به آنان اشاره شد برای seo تارنما مضر کلاس سئو مشهد می باشند. ولی گوگل نحوه‌های دیگری نیز برای تشخیص بک پیوند مخرب داراست. به عنوان مثال در صورتیکه یک بک لینک و پیوند با یک انکرتکست یا این که تصویر اثبات در تک تک صفحه ها سایتی تکرار گردیده باشد از حیث گوگل مشکوک میباشد. اینگونه بک پیوند‌هایی معمولاً بنرهایی میباشند که از سوی صاحب تارنما مقصد خریداری گردیده‌اند. نوع دیگری از بک لینک و پیوند که قادر است برای seo وب سایت مضر تشخیص داده خواهد شد، این میباشد که تک تک بک پیوند‌های ورودی به یک ورقه فرود مشخص و معلوم صرفا از یک انکرتکست خاص (از جملهً کلیدواژه مهم برگه) به کار گیری نمایند. در‌این‌صورت‌ احتمال اینکه کل این بک لینک و پیوند‌ها بوسیله رئیس تارنما درست شده باشند بالاست.

 
چه گونه بک لینک و پیوند ‌های مخرب را تشخیص دهیم؟
ممکن میباشد قوانینی پیش بیاید که شما خودتان مبادرت به تشکیل داد بک پیوند تصنعی و مصنوعی نکرده باشید البته دیگرافراد به دلایلی مانند seo منفی این فعالیت را برای تارنما شما ایفا داده باشند. ولی طرز تشخیص بک لینک و پیوند مخرب چیست؟ یک کدام از شایسته ترین شیوه‌ها این میباشد که با به کارگیری از ابزارهای تشخیص بک لینک و پیوند‌های تارنما (مانند MOZ Link Explorer)، فهرستی از تک تک بک پیوند‌های وبسایت خویش تنظیم کرده و آنگاه مورد ها ذیل را در آن ها پژوهش فرمائید:
 
اسپم اسکور
به یاری نوار ابزار ماز، اسپم اسکور آنان را پژوهش فرمایید. تارنما‌هایی با اسپم اسکور بالا جزء پیوند‌های مخرب به اکانت خواهند آمد.
 
مورد تارنما
سایتی که به شما لینک و پیوند می دهد بایستی موضوعی مربوط به مسئله وبسایت خودتان داشته باشد. 
 
انکرتکست
برای پیوند دادن به یک ورقه از انکرتکست‌های متنوعی استعمال فرمایید؛ به عنوان مثالً از URL ورقه، واژه کلیدی، مترادف و هم معنی کلمه و واژه کلیدی، اسم مارک و ... .
 
PA / DA
مسئله این وجود ندارد که صرفا از وب سایت‌های با DA بالا بک پیوند بگیرید ولی می بایست یک تناسب وجود داشته باشد. به عبارت دیگر هم از تارنما‌های با DA بالا بک پیوند بگیرید و هم از وب سایت‌های با DA تحت تا همگی چیز طبیعی جلوه نماید.
 
آیا تا به اکنون هشدار برای پیوند های غیر طبیعی خویش اخذ نموده اید؟
آیا از طرف گوگل جریمه گردیده اید؟
چه‌طور می‌قدرت لینک و پیوند های بد و غیر طبیعی را از بینش گوگل تشخیص بخشید؟
 
اخذ بک‌پیوند از خارج وب سایت برای بالارفتن سکو عنایت متعددی دارااست منتور سئو مشهد و گزینه دقت گوگل قرار می گیرد. البته هر چیزی که به طور مخرب، اسپم و غیرطبیعی باشد، گوگل به شدت با آن پیکار کرده و شما‌را پنالتی می‌نمایند. برای رهایی از بک‌پیوند‌های مخرب و اسپم بایستی آنان را disavow فرمایید. این عمل در واقع دربرگیرنده یک فولدر متنی دربردارنده نشانی لینک و پیوند‌های اسپم میباشد که روی سرچ کنسول گوگل بار گذاری می شود و می گوید کدام بک‌لینک و پیوند‌ها به سمت وبسایت شما چگونگی مطلوب را ندارند. البته این شغل خیلی مالامال خطر میباشد و گاهی این احتمال وجود پیوند‌های تندرست را وارد این لیست کرده باشید و درجه شما مجددا کاهش پیدا نماید. بدین ترتیب در شرایطی که خودتان نمی‌توانید پیوند‌های دارنده اختلال را تشخیص دهید از کمپانی‌ها و اشخاص حرفه ای امداد بگیرید.