برای به کارگیری از گوگل ترندز وارد تارنما www.google.com/trends گردید، سئو چیست در بخش کاوش واژه یا این که عبارت متبوع را بنویسید. برای مثال مودم یاور نخستین را تایپ می‌کنیم.

 
در‌این برگه آیکن هایی وجود دارااست مدرس سئو مشهد که هریک مرتبط با موضوعات مختلفی میگردد .
 
Windows: در معنای تعیین محل کاوش میباشد.
 
Past 5 years: در معنای زمان کاوش میباشد.
 
All categories: در معنای مجموعه بندی موضوعی عبارت است.
 
Web Search: در معنای نوع کاوش است. آموزش سئو مشهد یعنی جستجوی شما از تیم های مختلفی مانند سایت، تصویر، خبر و یا این که کلیپ میباشد.
 
با اعتنا به آیکن های بالا، پیکربندی موردنظر خویش را اجرا دهید. خواهید روءیت کرد که نمودار ذیل براساس پیکربندی جاری ساختن گردیده تغییر می کند. این نمودار بر پایه ی مجال و جايگاه نشانه داده می‌شود و به طور طبیعی به طور افزایشی و کاهشی میباشد چون در دوران های هنگامی متفاوت تعداد جستجوی عبارت موردنظر متعدد خواهد بود.
 
 
 
این نکته را به خیال داشته باشید که آمارها و ارقام اکران داده گردیده به وسیله گوگل ترندز به طور کامل نسبی میباشد.
 
Related queries: 
در نصیب Related queries موضوعات و ترازو جستجوی کلماتی که با واژه موردنظر شما راجع به می باشند و بوسیله یوزرها گوگل کاوش شدند را اکران می‌دهد. حداکثر پیشنهادات گوگل ترندز در ای قسمت 25 میباشد.
 
از سایر مزیت های Related queries این میباشد که معیار علاقمندی و مطالب آیتم کاوش بوسیله اشخاص و بازه زمانی های وقتی که درباره آن مسئله کاوش کرده اند را معلوم میکند. شما تحت عنوان مدیرسایت می توانید در زمان معین، سطح گرایش اشخاص به مسئله تارنما خویش را تحقیق نمائید و در طی مطلوب با به کار گیری از عبارات کلیدی جالب، بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت سایتتان هدایت نمایید.
 
Breakout و Rising و Top:
یکی‌از دیگر از مشخصه های Related queries وجود دو آیتم Rising و Top میباشد. Rising مشخصه کوئری هایی میباشد که  فرایند رو به پرورش دارا هستند. در‌این نوع بازدید تنها درصد رویش محبوبیت واژه نمایش داده می شود. و Top مشخصه محبوبیت کوئری ها با دقت به ترتیب کاوش میباشد. در تیم بندی Top ترازو محبوبیت دربین 0 تا 100 مشخص و معلوم میگردد.
 
گاها ممکن میباشد با عبارتی به نام Breakout روبه رو گردید. این عبارت برای کوئری های خاص که واحد سنجش محبوبیت واژه و کلمه بیشتراز 5000% رویش داشته استعمال میگردد.