هر شخصی که در فضای اینترنت تحت عنوان سئوکار، خالق محتوا، طراح وبسایت، و … فعالیت دارد، اصطالاحاتی مانند seo، وردپرس، yoast، سرچ کنسول، آنالیتیکس، و مفاد شبیه دوره خصوصی سئو مشهد را شنیده میباشد و می‌داند که هر وب سایت وردپرس به چندین پلاگین نیاز دارااست. پلاگین ها مانند قابل انعطاف افزارهایی می باشند که بر روی وردپرس نصب می گردند و میتوانند منجر پیشرفت در عملکرد آن گردیده و یا این که به کارگیری از آن را راحت خیس نمایند.
 
یکی‌از این افزونه ها، پلاگین yoast میباشد که از پرطرفدارترین و قدرتمندترین پلاگین های وردپرس بوده و برای سهل وآسان خیس کردن مراحل بهینه سازی داخلی وبسایت، و مدیر و در اختیار گرفتن آن استعمال می‌شود. yoast به سئوکاران امداد می نماید تا صفحه ها وب سایت را رسیدگی، نظارت، و بهینه سازی نمایند. همینطور، واحد سنجش خوانایی محتوا را تحقیق کرده، و سبب ساز بهبود RSS و تهیه و تنظیم htaccess میشود.
 
این پلاگین در دو ورژن مجانی و premium ارائه می گردد، که yoast داعیه می نماید ورژن بدون‌پول آن تک تک آن چه که برای seo تارنما نیاز دارید را در احتیار شما قرار داده و ورژن premium آن دنیایی دیگر از امکان های پلاگین را به روی شما گشوده می نماید. از مهم‌ترین امکان های نسحه مجانی آن ارزیابی و نظارت بهینه سازی تارنما، آحاد جوانب محتوا، پیوند های داخلی، و لغات کلیدی میباشد. در صورتی‌که صاحب و مالک یک وبسایت و گسب و شغل اینترنتی خرد و نو می‌باشید، ورژن بدون‌پول این پلاگین برای شما مطلوب، و استعمال از آن راحت میباشد.
 
ورژن premium افزونه yoast شایسته ترین پلاگین seo وردپرس از لحاظ بخش اعظمی از اینترنت مسترها است که به‌دنبال، به رسیدگی ظریف تجهیزات آن می‌پردازیم.
 
مشخصات و تجهیزات ورژن پریمیوم yoast
لغت ها کلیدی بیشتر: در ورژن بدون پول یواست میتوانید از یک کلمه و واژه کلیدی برای seo محتوا خویش استعمال فرمایید، البته ورژن پریمیوم آن به شما اذن می‌دهد تا از تعداد بیشتری به کارگیری فرمایید. برای مثال درین محتوا، میتوانید yoast را تحت عنوان کلمه و واژه کلیدی محتوا در ورژن آنلاین آن در حیث بگیرید. در ورژن پریمیوم، این عبارات کلیدی می‌توانند مشمول پلاگین yoast، یواست، افزونه یواست باشند.
ریدایرکت ها: ورژن پریمیوم یواست لینک و پیوند های ریدایرکت وبسایت را تشخیص داده و توانمند به نظارت آن‌ها میباشد تا درصورتی که وجود مشکلی، به شما در حل آن یاری دهد. با این عمل، از به وجود داخل شدن خطای 404 در تارنما پرهیز می نماید.
تبلیغات: هیچ باکسی تبلیغاتی در ورژن premium این پلاگین نیست، در حالی که ورژن بدون پول آن دربرگیرنده تبلیغات میباشد.
پیش اکران در شبکه‌های‌اجتماعی: می‌توانید با به کارگیری از ورژن premium، قسمتی از پیش اکران تارنما خویش را در کانال های مجازی تکثیر فرمائید که به جذب یوزرها و هدایت آنان به تارنما شما امداد می نماید.
فراگیری yoast بهینه سازی وردپرس برای مبتدیان
درین بخش به یادگرفتن به کارگیری از پلاگین yoast  و هر آن چه که برای به کارگیری از آن نیاز دارید بدانید میپردازیم.
 
استعمال از Yoast بهینه سازی Configuration Wizard
بیایید در گام نخستین، درباره configuration wizard در یواست کلام کنیم. برای دسترسی به‌این بخش، بعد از نصب پلاگین یواست، در سمت راست داشبورد آیتم ای به اسم seo با لوگو yoast مشاهده خواهید کرد. بر روی ان کلیک فرمایید. بعداز ورود به برگه تازه، با عبارت ((تنظیمات seo)) مواجه می‌شوید. روی آن کلیک فرمائید.
 
 
 
این تنظیمات مشمول مناطق و گام های متعدد میباشد که به نظارت هرکدام خوا‌هیم پرداخت.
 
گام اولیه: فضا (Enviroment)
درین قسمت با دو آیتم A و B م.اجه می‌شوید. در صورتی ساخت وب سایت شما بدون نقص نشده آیتم B، و در شرایطی که بدون نقص شد‌ه‌است مورد A را گزینش نمایید.
 
گام دوم: نوع وبسایت یا این که نوشته (Site Type)
در‌این بخش، می بایست نوع وب سایت‌ را تعیین نمائید. عالی میباشد آیتم‌ای را گزینش فرمایید که بیشترین هم خوانی را با وب سایت‌ شما داراست.
 
گام سوم: Organization or Person
در‌این نصیب بایستی تعیین نمایید که آیا یک شخص (Person) قصد به کار گیری از این پلاگین را برای مدرس سئو مشهد پروژه های فردی داراست، یا این که این افزونه در حالا به کار گیری روی وردپرس یک کمپانی (Orgonazation) میباشد. در صورتی‌که مورد کمپانی را تعیین فرمایید، می بایست اسم کمپانی و لوگوی آن را وارد فرمائید. در غیر این شکل، صرفا وارد کردن اسم فرد کاربر کافی میباشد.
 
در ذیل این قسمت، قسمتی برای وارد کردن نشانی شبکه‌های‌عمومی وبسایت وجود داراست. کامل شدن کردن این نصیب الزامی وجود ندارد.
 
گام چهارم: قابل اکران بودن برای موتور کاوش (Search Engine Visibility)
درین قسمت از پلاگین yoast سئو گزینش میکنید که آیا مایل به index شدن صفحه ها و محتواهای وب سایت در موتورهای جستجوگری مانند گوگل می باشید یا این که نه. معمولا موقعیت پیش فرض این نصیب درست بوده و می اقتدار آن را تغییر و تحول ندهید.