درین بخش از یادگرفتن سرچ کنسول گوگل یکی‌از سئو چیست مواقعی را که وبمستران رغبت دارا هستند خالی باشد معرفی میکنیم.

 در شرایطی که وب سایت شما بوسیله گوگل جریمه گردیده باشد، منتور سئو مشهد اطلاعاتی درباره جریمه گوگل، در‌این نصیب ارائه گردد. در شرایطی که وبسایت شما به واسطه یک مبادرت متاثر گردیده باشد، یک پیام ایمیلی اخذ خواهید کرد.
مواقعی که باعث به جریمه از طرف گوگل می گردند، عبارتند از:
•    لینک و پیوند‌های غیرطبیعی/ خرید بک پیوند از اخذ لینک و پیوند به طور غیرطبیعی یا این که خرید بک پیوند که به آن سئوی سیاه می گویند پرهیز کنید. کلاس سئو مشهد بخش اعظمی از وبمستران در اولی روزهای احداث سایت خویش بک پیوند میخرند. ربات‌های گوگل هنگامی می بینند که شما در او‌لین روزهای استارت فعالیت خویش فرضا ۱۰۰ پیوند دارید، سوای شک می فهمند که شما بک لینک و پیوند خریده‌اید و شما‌را جریمه می‌نمایند. همت فرمائید پیوند‌هایی به دست بیاورید که مربوط به مورد و سایت شما باشند تا برای خواننده باارزش تلقی خواهد شد.
•    هک گردیده‌اید درین بخش ممکن میباشد پیامی بر پایه ی هک بوسیله فرد سومین اخذ فرمائید. گوگل برچسب هک به تارنما شما میزند و رنکینگ شما‌را کاهش خواهد اعطا کرد.
•    شما چیزی را از گوگل نهفته می‌نماید در حالتی که شغل های غیر قانونی اجرا بدهید (از جمله بازدیدکنندگان را فریب بدهید) یا این که از ریدایرکت‌های اشتباه (برای پنهان کردن یک URL خاص به کار گیری نمایید) از قانون ها و قوانین گوگل تخطی کرده‌اید و با جریمه روبه‌رو خواهید شد.
•    اسپم دارید استعمال از اسکریپت‌های ساخت و ساز اتوماتیک محتوا، محتوای تکراری  یا این که محتوای دیگرافراد منجر میگردد که گوگل شمارا در بلک لیست خویش قرار دهد.
•    ممکن میباشد در ساختار نشان گذاری وب سایت خویش مشکلاتی داشته باشید. به عنوان مثال بخش‌های متعددی از یک متن را برند نرم افزار نمائید و از کدهای ریچ اسنیپت (Rich Snippet) بیش تر از حد استعمال فرمایید. دقت داشته باشید که ممکن میباشد ربات‌های گوگل این شغل را اسپم تشخیص دهند. پس محتوای اساسی را برند آپ نمائید، چرا‌که هر محتوایی اساسی وجود ندارد.