گوگل به مراد پیشرفت در عملکرد موتورجستجوی خویش دایما پیاده سازی و دکورا سیون برگه حاصل کاوش (SERP) را بروزرسانی می‌نماید. تغییرات چینش و اضافه شدن المان‌های تازه کلاس سئو مشهد به کاغذ حاصل کاوش اثر متعددی بر نرخ کلیک و تعداد کلیک دریافتی از گوگل می گردد.

 
اکران rich snippet و بقیه المان‌ها در شیت حاصل کاوش بستگی به نیت مخاطب (User intent) دارااست و دکوراسیون ورقه حاصل کاوش برای لغات کلیدی متعدد یکسان وجود ندارد. در‌صورتی‌که گوگل مبادرت به تغییر تحول دکورا سیون سِرپ برای کلمه ها کلیدی اصلی شما نموده است، می بایست با پژوهش و بررسی این تغییرات در ارتباط روش اثرگذاری این لغت ها بر ترافیک ورودی از گوگل به گردآوری بندی برسید. گوگل هیچ وقت کریم ومهربان نبوده میباشد.
 
گوگل به درنگ ارتقاء درامد موتور جستجوی خویش میباشد و با تغییر تحول چینش صفحه ها، افزودن خدمت‌های نو و .. سعی بر ارتقا مجال سپری گردیده در موتور جستجوی خویش داراست. مثال‌های بخش اعظمی از این تغییرات در سال‌های اخیر وجود داشته که اکثری از استخراج و امور را به ورشکستگی کشانده میباشد. در پایین چندین مثال از این موردها مذکور میباشد.
 
 
اکران داده ها فیلم‌ها در شیت حاصل جستجوی گوگل ترافیک آموزش سئو مشهد وب سایت‌های که از این روش حصول درامد داشتند را به شدت کاهش اعطا کرد.
 
اضافه شدن خدمت رزرو هتل گوگل منجر کاهش ترافیک و درآمد تارنما‌های رزرو هتل شد.
۹- موقعیت بک پیوند‌های وب سایت را نظارت فرمایید
بک پیوند از مهم‌ترین فاکتورهای رنکینگ وب سایت در گوگل میباشد و حیف کردن آن اثر متعددی بر سکو گوگل شما داراست. نظارت نمایید که آيا بک لینک و پیوند‌هایتان را از دست داده‌اید. با استعمال از ابزارهایی نظیر Ahref، Semrush می‌توانید بک لینک و پیوند‌های سایتتان را تحقیق فرمایید و بفهمید کدام بک لینک و پیوند‌ها را از دست داده‌اید. ولی بایستی ذکر کرد مدام پاره ای تانی در گردآوری و اکران داده ها بروز بک‌لینک و پیوند‌ها درین ابزارها وجود دارااست که بایستی آن را در حیث داشته باشید.
 
پیشنهاد میکنیم دایما موقعیت بک پیوند‌های سایتتان را با به کار گیری از یکی ابزارهای نام برده در ابتدا پایین لحاظ بگیرید تا در شکل تلف کردن بک پیوند و اخذ بک پیوند تازه باخبر گردید. ورژن بدون‌پول ابزار ahref این قابلیت را بصورت محصور در دست شما قرار می دهد.
 
آیا بک پیوند‌های بهتر را اشتباها Disavow کردید؟
اشخاص اکثری با به کارگیری از ابزار disavow در گوگل سرچ کنسول مبادرت به حذف بک لینک و پیوند‌هایی می‌نمایند که اسپم می‌باشند و چگونگی پایینی دارا هستند. البته در ۹۹ درصد مواقع نیازی به اینکار ندارید. بک لینک و پیوند‌های اسپم دیگر تاثیری ندارند و از فرصت معرفی ابزار disavow link گوگل سرچ کنسول در سال ۲۰۱۲ بضاعت گوگل در شناسایی و بی تاثیر کردن این بک لینک و پیوند‌ها متحول گردیده‌است و شما نیازی به اینکار ندارید.
 
صرفا درصورتی که که خرابکاری صورت گرفته و ماهانه ۱۰۰ هزار بک پیوند در بخش کامنت‌های بلاگ‌ها خریداری می‌کردید از این ابزار به کارگیری نمایید. البته بازهم بایستی اذعان کرد حتی حذف این بک پیوند‌ها هم ممکن میباشد به زیان شما به اتمام برسد و بایستی از این ابزار با تمرکز به کار گیری فرمایید.
 
۱۰- سعی وب سایت را با رقبایتان مقایسه فرمائید
رقابت در گوگل دایمی میباشد. در شرایطی که رقبای شما تارنما بهتری داشته باشند، تجربیات کاربری بهتری برای مخاطبان بسازند و محتوای بهتری منتشر نمایند، گوگل رفته رفته منزلت شما در شیت نتیجه ها کاوش را در مشت رقبایتان قرار خواهد اعطا کرد.
 
اگرچه سعی عالی رقبا استدلال افت ناگهانی سکو وبسایت شما برای تعداد متعددی واژه کلیدی وجود ندارد ولی حیف کردن مرتبه در لغات کلیدی پر طرفدار سبب ساز افت ترافیک وب سایت شما و کاهش درآمد شما گردد.
 
در حالتی‌که بدین سود رسیدید که رقبایتان رده شما راتصاحب کرده‌اند جواب مدرس سئو مشهد بدین سوال ها، به شما یاری خواهد کرد، ریشه افت سکو را شناسایی نمائید:
 
آیا حریف شما برنده به اخذ Featured snippet شد‌ه‌است؟
آیا محتوای بهتری دارا‌هستند؟
ایا بازه زمانی متعددی میباشد که محتوای وب سایت را بروز نکرده‌اید؟
آیا بک پیوند‌های بیشتر و کیفیت خوب تری دارا هستند؟
آیا سرعت بار گذاری وبسایت آن ها بیشتر میباشد و بصورت کلی تجربیات کاربری بهتری را می سازند؟
ایا وبسایت شما لبریز میباشد از تبلیغات و پاپ آپ‌های آزار دهنده؟