درحال حاضر سؤال اینجاست که در فرآیند crawl depth چه اتفاقی می‌ افتد؟ برای اینکه این روند شروع خواهد شد، گوگل یک لینک و پیوند از وبسایت شما‌را نیاز دارااست. بعداز شناسایی کلاس خصوصی سئو مشهد او‌لین پیوند، فرآیند crawl depth به تفصیل پایین آغاز و ایفا می شود: - در گام نخستین Googlebot یا این که ربات گوگل با به کارگیری از یک پیوند وارد یک کاغذ از وب سایت شما می‌گردد؛ - در ورود اولیه گوگل کلیه‌ی بخش‌های این ورقه را آنالیز و ایندکس می‌نماید؛  - بعد گوگل در پروسه crawl depth وارد تک به تک تک تک لینک و پیوند‌های جان دار در آن کاغذ می گردد؛

 
- این روند تا ایندکس شدن آحاد لینک و پیوند‌ها و پیوندهای جان دار در صفحه ها ادامه پیدا می‌کند.
 
البته هدفی که در seo و با crawl depth درپی آن هستیم، ایندکس کردن مجموع صفحه های و اما صفحه های تازه میباشد که نیاز به معماری خاصی دارااست. در پی با شرایط مطلوب و تأثیر crawl depth بر بهینه سازی بیشتر آشنا می‌شویم.
 
گوگل چه‌طور یک وب سایت را ایندکس می‌نماید؟
هنگامی شما در درحال حاضر جستجوی یک کلمه و واژه یا این که عبارت سئو کار مشهد در گوگل میباشید، نتیجه ها این کاوش باید از جایی که پیش از اینً در آن ذخیره گردیده‌است، حصول خواهد شد. اطلاعاتی مانند متن، عکس، فیلم و ... کلیه پیش از اینً بوسیله گوگل ایندکس و در فضایی در گوگل ذخیره گردیده‌اند و در هنگام کاوش به اکران در میایند. 
 
این محیط را اصطلاحاً کتابخانه‌ی گوگل می‌نامیم. ربات‌های جستجوی گوگل که اصطلاحاً خزنده یا این که عنکبوت هم نامیده میگردند، دائماً در هم اکنون بازدید از صفحه ها اینترنتی میباشند و نشانی هر کاغذ‌ی جدیدی که در فضای اینترنت ساخت و ساز می گردد را بعداز بازدید در‌این کتابخانه ذخیره می‌نمایند. 
 
از این طرز آنها را در نتیجه ها کاوش به اکران در میاورند. همینطور ممکن میباشد هر ورقه ارتباطات و لینک و پیوند‌هایی هم به بقیه صفحه های وجود داشته باشد که خزنده‌ها با تعقیب کردن کلیه‌ی این ارتباطات آنان را نیز شناسایی و ایندکس گذاری می‌نمایند. 
 
با این تعریف و تمجید در صورتی‌که شما کاغذ‌ی جدیدی در وب تولید فرمایید، یک کدام از شیوه های شناسایی آن به گوگل این میباشد که از صفحه ها قبل ایندکس گردیده بدین برگه پیوند دهید تا گوگل از این روش آن را نیز شناسایی و ذخیره نماید.
 
ضمن این برای اینکه صفحه ها تازه شما سریع‌خیس ایندکس شوند، میتوانید مستقیماً نسبت به ایندکس کردن آنها در گوگل مبادرت فرمائید. برای این فعالیت از ابزار سرچ کنسول و در بخش ارسال URL میتوانید نشانی برگه‌ی نو را برای گوگل بفرستید.
 
کرال دپس یا این که به عبارتی عمق خزش درین روند میتواند شما‌را در ایندکس کردن صفحه ها اینترنت سایتتان امداد نماید. کاغذ‌ای که در آن لینکی وجود نداشته باشد و هیچ شیت‌ی دیگری به آن لینک و پیوند نداده باشد، عموماً ممکن میباشد خیلی دیر ایندکس خواهد شد. 
 
کاربرد کرال دپس برای ایندکس شدن تمامی‌ی صفحه های دقیقاً در همین بخش دوره سئو مشهد خویش را علامت می دهد. با دقت به اینکه ربات گوگل هر تعدادی وقت یک توشه تمامی‌ی تارنما‌ها را آیتم رسیدگی قرار میدهد، تولید لینک و پیوند‌ها در صفحه های وبسایت ارشاد بسیار بهتر برای این ربات خواهد بود.