در حالتی که به یک رستوران بروید و با سرعت ذیل خدمت‌ دهی آن رو به رو گردید، چه قدر ارتفاع می‌ کشد تا اعتراض نمایید؟ چندین درصد احتمال داراست که دوباره به آن جا بروید کلاس خصوصی سئو مشهد یا این که آن را به اطرافیانتان معرفی فرمایید؟ سرعت وب سایت نیز به همین صورت کار می‌نماید. در‌صورتی‌که شخصی وارد وب سایت شما گردیده و با سرعت بسیار تحت بار گذاری شدن آن رو به رو گردد، به احتمال زیاد از آن بیرون می گردد. هر چه معیار این سرعت زیر خیس باشد، زیان بالاتری را به وب سایت رسانده و نظرها منفی بیشتری را به دست می‌ آورد.

تفاوت سرعت تارنما و سرعت برگه
با وجود این که سرعت وب سایت و سرعت کاغذ هر دو از التفات بالایی بهره مند میباشند، تفاوت‌ هایی نیز فی مابین آن‌ ها وجود دارااست. سرعت وبسایت ترازو هنگامی میباشد که ارتفاع می‌ کشد تا یک تارنما و کلیه محتویات آن بالا بیایند، در حالی که سرعت کاغذ معیار هنگامی میباشد که ارتفاع می‌ کشد تا همه محتویات یک ورقه ار یک وبسایت بارگذاری شوند. ممکن میباشد وبسایت شما از سرعت پایینی منتفع باشد، البته سرعت بعضا از صفحه ها بالا باشند. سرعت وبسایت در واقع معدل سرعت همه صفحه های آن میباشد.
 
چرا سرعت وبسایت عنایت دارااست؟
سرعت وب سایت از اصلی‌ ترین نصیب‌ های seo تکنیکال میباشد. این فاکتور حیاتی با گداشتن اثر بدون واسطه بر فاکتورهای اصلی دیگر در seo، نقش بسزایی را در مرتبه وبسایت در گوگل اجرا می‌ نماید. اساسی‌ ترین عواملی که سرعت وب سایت بر آن‌ ها اثر می‌ گذارد مشتمل بر مورد ها ذیل می‌باشند:
 
 تجربیات مخاطب (UX)
پژوهش ها آرم می‌ دهند که مجال مطلوب برای بارگذاری شدن یک تارنما 2 تا 3 ثانیه میباشد. بردن مجال بیشتر و نماید بودن سرعت تارنما منجر خسته و کلافه شدن استفاده کننده گردیده و به احتمال سئو کار مشهد زیاد پیش از بارگذاری شدن بی نقص سایت، از آن بیرون می‌ خواهد شد.
 
از آن‌جایی که UX نقش مهمی را در رنکینگ گوگل انجام می‌ نماید، این مورد لطمه بزرگی به سکو بندی وبسایت میزند، و رنکینگ گوگل از اصلی‌ ترین فاکتورها برای جذب ترافیک ارگانیک میباشد.
 
نرخ تبدیل (Conversion Rate)
سرعت وب سایت ارتباط‌ مستقیمی با نرخ تبدیل (conversion rate) دارااست و زیر بودن سرعت، نرخ تبدیل را به واحد سنجش چشمگیری کاهش می‌ دهد. در حالتی‌که مخاطب قیل از بارگذاری شدن وب سایت شما از آن بیرون خواهد شد، به چه شکل می‌ توانید او‌را ترغیب به به کار گیری از خدماتتان نمایید؟ یک سری درصد از یوزرها ممکن میباشد پس از 3 ثانیه درانتظار بارگذاری شدن وب سایت شما بمانند؟ بدون‌شک هرچه سرعت تحت‌ خیس باشد، یوزرها بیشتری را از دست می‌ دهید و نرخ تبدیل کمتری را نیز مشاهده خواهید کرد.
 
نرخ پریدن (Bounce Rate)
نرخ پریدن درصد کاربرانی میباشد که به تارنما شما وارداتی و فارغ از مفتوح کردن صفحه ها دیگر وب سایت، از آن بیرون می‌ شوند. با خروج یوزرها بیشتر در به عبارتی 3 ثانیه اولیه به انگیزه کندی سرعت، با Bounce Rate بالاتری رو به رو خواهید شد که تاثیری منفی در رنکینگ وبسایت شما در گوگل می‌ گذارد.
 
چه چیزی سبب نماید شدن سرعت وب سایت می‌ گردد؟
یک وب سایت از در کنار هم قرار به چنگ آوردن نصیب‌ های گوناگون آن به وجود می‌ آید و همگی این مورد ها می‌ توانند بر سرعت آن اثر نهاده و سبب ساز پایین آمدن آن بشوند.
 
سرعت سرور از اساسی‌ ترین کارداران تاثیرگذار در سرعت وب سایت میباشد. پروسه بارگذاری شدن وبسایت بدین سیرتکامل میباشد که مرورگر داده ها درخواستی را برای سرور می‌ فرستد. در شرایطی که سرور در جواب دادن به مرورگر با نقص‌ رو به رو گردد، سرعت بارگذاری وب سایت به شدت زیر خواهد آمد.
 
هرچه وب سایت شما والا‌ خیس و هنگفت ‌ خیس باشد، به هاست کار کشته‌ تری نیاز دارید. بازه مجال در دسترس بودن و عدم قطعی آن، CDN، نوع سرور و کمپانی ارائه دهنده آن از اساسی‌ ترین دست اندرکاران تاثیرگذار بر سرعت سرور می‌ باشند.
 
محل سرور
زیاد بودن مسافت استفاده کننده از محل سرور می‌ تواند سبب کم شدن سرعت بار گذاری تارنما گردد چون فرصت بیشتری ارتفاع می‌ کشد تا داده ها ارسال گردیده از سمت مرورگر استفاده کننده به سرور رسیده و جواب آن به مرورگر برگردد.
 
وسعت تصاویر، ویدیوها، و محتوای تارنما
وسعت محتوای وبسایت و نوع فولدر‌ های آن، مانند نوع و وسعت عکس‌ ها و کلیپ‌ ها، بر سرعت تارنما اثر می‌ گذارند. به عبارتی‌ طور که تا قبل از این اشاره کردیم، سرعت وبسایت معدل سرعت صفحه ها آن سئو کار خوب مشهد میباشد. چنانچه محتوای مو جود درین صفحه ها دارنده وسعت بسیار بالایی باشند و بار گذاری شدن آن‌ ها مجال متعددی چیره شود، سرعت بارگذاری تارنما نیز ذیل می‌ آید.