افزونه‌ ها پلاگین‌ هایی می باشند که به قابل انعطاف‌افزارها متصل گردیده و قابلیت و امکان‌ های جدیدی را به آن‌ ها اضافه می‌نمایند. از آن‌جایی که بخش اعظمی از وب سایت‌ ها از اپ وردپرس دوره سئو مشهد برای روش‌ اندازی وبسایت خویش به کارگیری می‌ نمایند، افزونه‌ های خویش را بر روی آن نیز نصب می کنند. زیاد بودن تعداد این افزونه‌ ها سبب هنگفت شدن وب سایت و نماید شدن سرعت آن می‌ شوند.

Time to First Byte (TTFB)
TTFB زمان وقتی میباشد که ارتفاع می‌ کشد تا او‌لین بایت داده ها از سمت سرور به مرورگر مخاطب رسد. هر چه این مجال کوتاه‌ خیس باشد، سرعت بارگذاری وب سایت ارتقاء می‌ یابد. TTFB به هاست بستگی داراست.
تعداد لینک و پیوند‌ های صفحه های تارنما بر سرعت آن اثر می‌ گذارند. هرچه تعداد لینک و پیوند‌ ها بیشتر باشد، سرعت وب سایت ذیل‌ خیس می‌ آید. از در بین همگی پیوند‌ های وب سایت، ریدایرکت‌ ها بیشتر از همگی سبب کاهش سرعت می‌ شوند، به دلیل آن که مجال پاسخگویی سرور را ارتقا می‌ دهند.
درخواست‌ های (Requests) HTTP
HTTP Request در واقع یک مسیر برای جابجایی داده میان وبسایت، هاست، و کلاس حضوری سئو مشهد استفاده کننده میباشد. برای این که همه داده ها وبسایت و صفحه های آن از روش هاست روی مرورگر مخاطب اکران داده شوند، می بایست از روش HTTP برای هاست ارسال گردیده و از به عبارتی شیوه به سمت مخاطب برگردد. هرچه داده‌ های لهجه‌ های نرم‌افزار نویسی، افزونه‌ های ارسالی وبسایت، و وسعت محتوای آن (درخواست‌ ها) بیشتر باشند، هاست مجال بیشتری را برای ارسال داده ها به مرورگر استفاده کننده (جواب به آن) نیاز دارااست.
تبلیغات
گرچه تبلیغات نحوه خیر برای ارتقاء درآمد وبسایت میباشند، البته خویش این تبلیغات، به ویژه تبلیغاتی که مشمول عکس و جلوه‌ های ظاهری بالایی باشند، به درخواست‌ های HTTP اضافه کرده و سبب کاهش سرعت تارنما می‌ شوند.
آزمایش و اندازه‌ گیری سرعت وب سایت
قبل از آن که آغاز به ارتقاء سرعت وب سایت خویش فرمایید، بایستی سرعت کنونی آن را بسنجید. ابزارهای مختلفی برای سنجش سرعت وبسایت وجود دارا هستند. این ابزارها به شما آرم می‌ دهند که کدام یک از مواقعی که در ابتدا بیان کردیم در درحال حاضر کاهش سرعت تارنما شما می‌باشند. به‌دنبال لیستی از این ابزارها ارائه شد‌ه‌است.
سنجش سرعت وب سایت با ابزار Pingdom
Pingdom ابزاری کار کشته در موضوع آزمایش تارنما میباشد که قابلیت اخذ داده ها و گزارشات خاص از سعی و سرعت صفحه های وب سایت را می‌ دهد. این ابزار به صورت آنلاین برای آزمایش سرعت وب سایت‌ در دسترس قرار داشته و بررسی دقیقی را از همت وب سایت‌ را ارائه می‌ نماید.
GTmetrix
این ابزار کاربردی جهت اندازه‌ گیری و نظارت ظریف دست اندرکاران اثرگذار بر ترازو سرعت تارنما آیتم به کارگیری قرار می‌ گیرد. GTmetrix به بررسی و بررسی کارداران تاثیرگذار بر سرعت وب سایت پرداخته و می‌ تواند راهکارهایی را برای حل خطاها مرتبط با معدود بودن سرعت تارنما ارائه دهد.
 آزمایش سرعت وبسایت با WebPage Test
این ابزار با به کارگیری از آزمایش‌‌ کردن عامل ها متعدد وبسایت، مانند مدرس سئو مشهد آزمایش‌  TTFB، از A تا F به تارنما امتیاز می‌ دهد. گزارش WebPageTest در هشت قسمت خلاصه گزارش، جزئیات، مرور سعی، جزئیات لود محتوا، اسکرین‌ شات‌ ها، بررسی تصاویر و نقشه سرعت بار گذاری اجزای متفاوت تارنما متبوع ارائه می‌ خواهد شد.