Core Web Vitals یا این که به عبارتی هسته حیاتی اینترنت، دربرگیرنده معیارهایی برای سنجیدن تجربیات مخاطب در یک شیت اینترنت میباشد که به وسیله گوگل ارائه گردیده‌است. داده ها مرتبط با این نصیب در سرچ کنسول و همینطور پلتفرم‌هایی مانند PageSpeed Insights که سرعت تارنما دوره سئو مشهد را بر طبق این معیارها می‌سنجند، در چنگ شما قرار میگیرد.

از اواسط خردادماه 1400 بود که گوگل به کارگیری از این معیارها برای سکو‌بندی صفحه های را استارت کرد. البته این فقط استارت فعالیت بود و این معیارها از آن مجال به سپس بیشتر و بیشتر گزینه اعتنا کلیه به عنوان مثال کارشناسان seo قرار گرفت. معیارهای حیاتی اینترنت مجموعاَ به دو تیم Core Web Vitals و non-Core Web Vitals تقسیم میشوند.
در‌این مقاله کارایی داریم که یکی‌از معیارهای non-Core Web Vitals به اسم TBT را تحقیق کنیم. و بفهمیم ترازو TBT چیست.
TBT یا این که Total Blocking Time چیست؟
خواسته از TBT یا این که به عبارتی آحاد مجال مسدود گردیده، آحاد فرصت میان FCP (لود او‌لین المان ورقه) تا TTI (برهه زمانی فرصت قابل تعامل شدن ورقه) میباشد. جایی که Main Thread (فن اساسی) ورقه اینقدر مسدود باقی‌مانده میباشد که به استفاده کننده اذن تعامل با برگه را نمی‌دهد.
مراد از فن اساسی در واقع آن نصیب از مرورگر میباشد که وظیفه فراخوانی منابع گوناگون، اجرای پوشه‌های جاوااسکریپت، اجرای پوشه‌های HTML و CSS و... و کلاً بار گذاری شیت را به ذمه داراست و مرورگر هنگام مفتوح کردن یک برگه یا این که تعامل مخاطب مثل کلیک کردن و... از این فن اساسی یا این که کلاس خصوصی سئو مشهد به عبارتی Main Thread امداد می گیرد.
خواسته از مسدود ماندن حرفه اساسی، هنگامی میباشد که یک کدام از وظایف وی مانند لود یکی‌از ارکان وبسایت، بیش تر از 50 میلی‌ثانیه ارتفاع بکشد. به عبارت دیگر می گوییم Main Thread مسدود گردیده است زیرا مرورگر نمی‌تواند در آن فعالیت یا این که وظیفه‌ای که بوسیله حرفه اساسی در اکنون اجرا میباشد دخالتی نماید. پس درین موقع که مخاطب میخواهد (حین جاری ساختن آن وظیفه زمان بر بوسیله Main Thread) با برگه تعامل داشته باشد، مرورگر نمی‌تواند به تعامل این استفاده کننده جواب دهد و بایستی تا‌هنگامیکه آن وظیفه تمام شود حوصله نماید.
این مجال بسته شدن در حالتی که بیشتر از 50 میلی‌ثانیه ارتفاع بکشد استفاده کننده احتمالا فکر میکند که ورقه نماید یا این که بی‌تکان گردیده و آن را سوراخ می‌نماید. فرصت بسته شدن از جایی محسابه می گردد که هر وظیفه بیشتر از 50 میلی‌ثانیه ارتفاع بکشد؛ در‌این‌حالت‌ به آن وظیفه، یک وظیفه زمان بر می گویند. یعنی به عنوان مثال در شرایطی‌که بارگذاری شدن یک پوشه CSS 60 میلی‌ثانیه ارتفاع بکشد، یعنی این یک وظیفه زمان بر میباشد که 10 میلی‌ثانیه، مجال بسته شدن داراست.
مراد از TBT نیز تک تک این فرصت‌های بسته شدن برای هر وظیفه وقت گیر‌ای مدرس سئو مشهد میباشد که دربین FCP و TTI صورت می دهد.