مدیر سئو کیست؟
مدیر سئو کیست؟ همه کاره یا هیچ کاره!؟
در رابطه با تعریف شغل مدیر سئو بحثهای فراوانی در اکو سیستم دیجیتال مارکتینگ برقرار است ، بعضیها تصور میکنند که مدیران سئو مدیرانی هستند با یک مغز و هزار دست که هر دست شان یک تسک سئو کار خوب مشهد را مدیریت میکنند و اینگونه در پروسه مدیریت پروژههای سئو معجزه میکنند! اما گروهی دیگر هستند که تصور میکنند مدیران سئو همه کارههایی هستند که در حقیقت هیچ کاری نمیکنند به جز مسئولیت ساده نظارت کردن بر تیم که حتی از عهده آن همبر نمیآیند!
مفهوم مدیر سئو نه به آن شوری شور است نه به این نمکی!
میپرسید چرا و داستان از چه قرار است ؟ ….. همراه من باشید تا ماجرای مدیران سئو و خوشبختیها وبدبختیهایشان در پروسه مدیریت پروژههای سئو را برایتان به صورت مفصل تعریف کنم. هم چنین از شما دعوت می کنیم در صورتی که با این حرفه آشنایی زیادی ندارید به مقاله سئو چیست هم سر بزنید.
یک مدیر سئو چه مهارتهایی باید داشته باشد؟
فرقی ندارد قصد دارید یک مدیر سئو حرفهای باشید یا مدیر یک کلینیک مشاوره یا دفتر صادراتی! مهارتهای فنی و تکنیکهای تخصصی حوزه کاریتان به تنهایی نمیتواند شما را در پروسه مدیریت روابط درون سازمانی یاری کند و در این میان باید به مهارتهای نرم ارتباطی و مدیریتی باید توجه ویژه داشته باشید.
توجه به مهارتهای نرم و سخت، از شما یک مدیر سئو لایق میسازد!
نگران نباشید و گیج نشوید چون قرار است در ادامه به صورت ساده و خلاصه دو مفهوم اساسی لازم برای مدیران سئو یعنی مهارتها نرم و مهارتهای سخت را مرور کنم، اگر اراده کردهاید که به زودی به یک مدیر سئو لایق و توانمند تبدیل شوید، این بخش از مقاله را به هیچ وجه از دست ندهید.
آشنایی با مهارتهای فنی مورد نیاز برای مدیران سئو
به صورت کلی منظور از مهارتهای سخت (Hard Skills)، مهارتهای فنی مرتبط با دانش سئو است که فقط سئوکاران با تجربه که مفاهیم ابتدایی سئو را یاد گرفتند و با داشتن چند سال تجربه و … میتوانند به خوبی از عهده تسکهای تخصصی سئو مثل تحقیق کلمه کلیدی، استراتژی آف پیج، آپدیت محتوا، تحلیل سرچ کنسول و…. بربیایند.
هارد اسکیلهای مدیر سئو همان مهارتهای تخصصی سئو هستند!
نمیشود که نام خودتان را مدیر سئو بگذارید اما زمانی که حرف دوره خصوصی سئو مشهد از اصطلاحات تخصصی سئو مثل تحقیق کلمه کلیدی، آنالیز رقبا، تدوین استراتژی سئو، سئو داخلی، سئو خارجی و … به میان میآید، هزاران علامت سوال از ذهنتان بیرون بجهد و هاج و واج دوروبرتان را نگاه کنید!
البته فراموش نکنید که یک تصور غلط بین بچههای دیجیتال مارکتینگ جا افتاده است که یک مدیر سئو باید از ۰ تا ۱۰۰ تمامی مفاهیم سئو را به صورت تخصصی بلد باشد، خب اگر منطقی به این موضوع نگاه کنیم، واقعا الزامی برای تسلط تخصصی به تمامی بخشهای پروژه برای یک مدیر سئو نیست اما آشنایی او با مفاهیم پایه سئو الزامی است تا به اصطلاح معروف در روند پروژه، اعضای تیم سرش کلاه نگذارند و یک تسک ۲ ساعته را ۵ روز طول ندهند!
مخلص کلام اینکه آشنایی با مهارتهای فنی سئو برای یک مدیر سئو واجب است اما این تصور که یک مدیر سئو باید به ریز ریز تسکهای پروژه سئو وارد باشد کاملا غلط است ، خب پرحرفی راجب دردسرهای مهارتهای سخت و فنی مدیران سئو بس است و بهتر است سراغ این موضوع برویم که اصلا یک مدیر منتور سئو مشهد باید با کدام دسته از مهارتهای فنی آشنا باشید؟
مهارتهای فنی لازم برای مدیران سئو
آنالیز سایت و رقبا
تدوین استراتژی سئو
نوشتن پروپزال سئو
تحقیق کلمه کلیدی
تولید محتوا
آپدیت محتوا
تحلیل سرچ کنسول
بهینه سازی سرعت
بهبود امنیت
سئو تکنیکال
تدوین استراتژی سئو خارجی
خرید بک لینک
خرید رپورتاژ آگهی
کار با سرچ کنسول
قرار دادن کدهای اسکیما و ….